torsdag 26 april 2012

Unusual behaviour

Dagens arbetsdag blev extremt kort - bara 4h - eftersom mikn handledare tyckte att det var onödigt att jag deltog i ett möte som hon skulle åka till på eftermiddagen.

Efter att ha sovit knapert flera nätter i rad, insett att det solen inte tillsvidare kommit fram idag, samt med magen fylld av lunch lade jag mig på soffan och drog täcket över mig. Känner mig så frusen och utmattad för tillfället att det känns riktigt, riktigt skönt att bara få lata sig en stund. Kanske gårdagens städningsrumba äntligen fått slut på mina energiförråd..?

Hälsningar från under-Mumin-täcket:ifrån!
Terkut muumipeiton alta!

Tämän päivän työosuus hoituikin jo neljässä tunnissa, kun ohjaajani totesi, ettei minun kannattaisi osallistua iltapäivän kokoukseen.
Ihmeellistä väsymystä pukkaa: olen nyt parina yönä nukkunut liian vähän ja kun aurinkokaan ei vielä ole tänään paistanut, päätin lounaan jälkeen vetäytyä sohvalle kera Muumi-peiton. Taitaa eilinen siivousvimma vieläkin painaa päälle ;)

4 kommentarer:

  1. Ibland e de så skönt att bara lägga sig på soffan under täcket o se på nån bra film t.ex. Det blir nämligen ganska sällan tid över för sånt nuförtiden, så jag har lärt mig uppskatta det. Senast blev det väl nån av Narnia-filmerna o nu sku de snart smaka med en Jack Black-film...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns inte ens när jag senast skulle ha legat på soffan och bara bläddrat i en tidning. Visst sitter eller halvligger jag i soffan typ varje kväll, men då är jag oftast omringad av dagens reklamer, TV:n, datorn, examensarbetet, kalendern, telefonen...

      Radera
  2. Dina söta små syskonbarn sitter just nu under en filt på soffan och tittar på Madicken.
    Gissa vad det bästa med att försöka natta barn till dagssömn inomhus är? Jo, det att då får man själv också krypa ner under täcket med dem, för i och med att de inte är vana att sova inne så somnar de inte ensam (och dethär har hänt typ 3 gånger sen Wilma föddes, så det är ju inte så ofta...)

    Och jo, du har definitivt rätt att ligga under täcket och njuta =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom inte ens ihåg hur skönt det kan vara att dra täcket upp till hakan när man ligger på soffan (fiilisen är inte alls den samma i sängen!) och bara göra nada. Däremot harmade mig när jag insåg att molntäcket höll på att spricka upp och jag bara latade mig.. Men problemet var lätt löst: jag slöt ögonen! :D

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3