torsdag 5 april 2012

An effective beginning for Easter

När man vaknar tidigt, stiger upp tidigt och beger sig iväg tidigt är man skit-trött hinner man med en hel del under dagen!


bat-shirt Vila, jeans Levi´s

watch MK, ring Lindex


Eftersom min handledare endast hade två kunder inbokade idag fick jag sluta praktiken tidigare än normalt. Hemma väntade ett enormt berg av disk på mig, men före det fixade jag dunder-lunch-sallad med rökt lax, mums!

Efter diskkalabaliken hann jag ett varv via gymmet, där jag trimmade kroppen på crosstrainern i ½ timme, samt kämpade några magmuskelövningar till slut-  puh så tungt! Som tur spelades denna härliga, preppande låt


i radion - annars kan det nog hända att de sista crunchen skulle ha blivit ogjorda.. ;)

På väg ut till landet sov jag nästan halva resan (vilken btw räckte 60 minuter!) i bussen och kände mig helt dödstrött efter den tidiga väckningen (eller kanske mer p.g.a. att jag vaknade första gången redan kl. 4 i morse?).

Kvällen tänker jag ägna åt dessa två tidningar som jag unnade mig själv


och så ska vi skåla skumppa med föräldrarna - inlämningen av examensarbetet till ära! Kan knappt tänka mig en skönare och lazygare början för påskhelgen, ah!

Kun herää aikaisin, nousee aikaisin ja lähtee liikenteeseen aikaisin, on ihan kuolettavan väsynyt ehtii päivän aikana tehdä jos vaikka ja mitä!
Ohjaajallani oli tänään vain kaksi asiakasta, joten minut päästettiin jo aikaisin kotiin pääsiäisen viettoon. Kotona minua odotti ihanampaakin ihana, jättikokoinen tiskivuori (buah), mutta sitä ennen herkuttelin savulohisalaatilla lounaaksi, mums! Suosittelen!
Iltapäivällä läksin hetkeksi salille hikoilemaan crossarilla, sekä rääkkäämään vähän vatsalihaksia - voi miten olemattomat nämä minun yksilöni ovatkaan! Onneksi radiosta tuli hyvä tsemppi-biisi siinä ähkiessäni - voipi olla että viimeiset rutistukset olisivat muuten jääneet tekemättä ;)
Salin jälkeen nousin bussiin ja suuntasin landelle. Nukuinkin varmaan puolet (tunnin mittaisesta!) bussimatkasta ja kyllä teki terää!
Tänään aion omistautua uusille lehdille, jotka sallin itselleni, sekä korkata skumppapullon vanhempieni kanssa opparin palautuksen kunniaksi! Voisiko parempaa ja rentouttavampaa alkua pääsiäiselle toivoa? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3