onsdag 25 april 2012

Sun - advantages and disadvantages

Nej tusan så bra dagen kan börja, trots att man sovit på tok för litet, när man inser att solen lyser från en klarblå himmel! Att få dra på sig beigea trenchen och byta ut dubbelvantarna mot fingervantar när man går hemifrån - there´s just something about it!

Mitt pigga humör resulterade i en pigg, pink skjorta och oskarpa bilder (orsak: bråttom till bussen..).

Outfit 1shirt Zara, jeans H&M, watch MK, necklace Snö, bracelets Nomination, H&M, OXXO


eftermiddagen fortsatte mitt pigga, spralliga humör i den mån att jag avverkade några punkter från min to do-lista, kollade igenom gamla kvitton och drog sedan ut på länk, där jag åter identifierade ett problem som jag ofta drabbas av då jag joggar: min inspiration att springa brister innan konditionen tar slut. Förstår ni? Jag menar att jag för konditionens del skulle orka springa, men p.g.a. tristess tar jag en genväg hem eller intalar mig själv att jag inte orkar mer. Tips på hur jag skall kunna motivera mig själv att fortsätta jogga?


Idag lyckades jag, trots minimal inspirationsbrist, jogga min sedvanliga runda till havsstranden á ~8 km och var riktigt nöjd efteråt - feel good!

Den friska luften och solskenet tycktes få mina energiförråd att tömmas såpass häftigt att jag högg tag i dammtrasan och dammsugen och städade bostaden. I ett skede blev jag nog litet orolig för min egen skull: vem städar frivilligt så intensivt och grundligt med gummihandskar, tvättmedel och trasa som jag? Torkade t.o.m. badrumsväggarna...
l
Surprise!


Hoppas ni inte blir uttråkade nu, men till följande skryt om middagen som jag fixade åt mig: getostsallad med renskav och lök - ah! Enda som fattas är ett glas vin..



Ei hitsit! Miten on mahdollista, että niinkin pieni juttu kuin auringonpaiste voi saada koko päivän alkamaan ihan mielettömän hyvällä fiiliksellä, joka jatkuu koko päivän? Vaikka yöunet olisivatkin jääneet lyhyiksi..
Työpäivän jälkeen aamuinen pirteys edelleen jatkui, joten kotiin päästyäni hoidin pois pari juttua to do-listaltani, tarkistelin vanhoja kuitteja ja läksin lenkille.
Totesin taas lenkillä ollessani, että mulla on asenneongelma: aika usein vedän lyhyemmän lenkin ainoastaan sen takia, että motivaationi kaikkoaa. Ymmärrättekö? Probleema ei siis ole kunnon puute, vaan inspiraation. Olisiko kellään mitään vinkkiä tähän? Päivän lenkki merenrantaan á ~8 km sujui kuitenkin hyvin, kiitos auringonpaisteen.
Lenkinkin jälkeen pirteys jatkui jatkumistaan, joten nappasin imurin ja pölyrätin kouraani ja tein perusteellisen siivouksen - hullua, eikö? Kuka nyt vapaaehtoisesti häärii pölyrätti kädessä..?
Toivottavasti ette nyt tylsisty, mutta taas on pakko kehuskella tekemääni illallista: vuohenjuustosalaattia ja poronkäristystä sipulin kera. Mums! Ainoa joka puuttuu on lasillinen hyvää viiniä..




4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kiitos! Tykkään siitä aivan älyttömästi itsekin, varsinkin nyt kun iho on vähän saanut väriä kevätauringosta. Talvella paita on jäänyt vähemmälle käytölle hurjan värikontrastin takia :)

      Radera
  2. Auringonpaiste piristää kyllä kummasti päivää :) Nuo farkut ovat kyllä kivat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa, joo yhteys on ilmiselvä koska tänään kun on pilvistä niin väsyttää ihan sikana :D

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3