torsdag 19 april 2012

Some shopping and what I´ve done

Puh, idag har jag varit SÅ effektiv och har hunnit göra MASSOR.

Som vanligt tog jag bussen till praktikplatsen och satt och fick se mitt livs första spirometri, gjorde en hälsogranskning samt hade djupa diskussioner med min handledare om relationer mellan kvinnor och män.
På jobbet hade jag på mig en av skjortorna som jag fyndade igår på Galna Dagarna (klik!) och oj,oj,oj så nöjd jag är över mitt kap: en ljusröd tunn skjorta i bomull med puffärmar som kul detalj.

lace top (under) Vila, shirt Vero Moda, jeans H&M, watch MK
Efter arbetsdagen kom jag hem och skrev klart opponensberättelsen och packade väskan och gick till gymmet.
Jag fattar inte varför mina lårmuskler är så otroligt otöjbara, men jag vågar knappt tänka hur de kommer att kännas i övermorgon efter dagens kyykkyn.. På gymmet såg jag, som oftast, ut såhär - från topp till tå klädd i Nike.

I prefer Nike - noticed?


Efter gymmet gick jag ännu till Intersport och Stadium för att kolla in deras skoutbud. Jag vet inte om jag var mer förvirrad innan jag gick till butiken, än då jag kom ut därifrån, men nu under kvällen har jag nog dragit en slutsats hurdana joggingskor det skall bli. Bra dämpning, snygga, bekväma och ok-pris - that´s what I want!

Jag vet inte om ni så småningom kommer att tröttna på mina eviga matbilder, men som jag konstaterade i en kommentar åt en läsare, så satsar jag betydligt mer på både utseendet och smaken av min mat ifall jag fotar den. Dessutom blir jag åtminstone inspirerad av matbilder som andra lagt upp. Vad tycker ni?

Salad con salmone, brie + veggies - yum!
Nu borde jag ännu hänga upp byket som jag slängde i maskinen innan jag började skriva opponensberättelsen och så är det väl sängen som kallar.. Jestas så mycket man hinner med under en dag om man är riktigt effektiv vet ni!

Huh. Tänään olen ollut ihan supertehokas ja ehtinyt tehdä paljon ja kaikkea! 
Aamulla puin päälleni eilen Hullareilta ostamani pinkin ihanan ja mukavan puffi-hiha-paidan ja läksin tavanomaisesti työharjoitteluun, jossa näin elämäni ensimmäisen spirometrian, tein työterveyshaastattelun ja keskustelin syvällisiä ohjaajani kanssa mies-nainen-suhteista.
Kotiin saavuttuani heitin pesukoneen käyntiin, kirjoitin valmiiksi opponointi-tekstini ja läksin salille. En tajua mistä syystä, mutta etureiteni ovat ihan jäätävässä kunnossa tällä hetkellä ja tuskin uskallan kuvitella miltä ne tuntuvat ylihuomenna tämän päivän kyykkyrääkin jälkeen..
Saleilun jälkeen kävin vielä Intersportissa ja Stadiumissa tsekkaamassa kenkävalikoiman, enkä ole varma olinko epävarmempi valinnastani ennen vaiko jälkeen kaupassa käynnin, mutta nyt täällä kotona hetken mietittyäni olen tainnut tulla johonkinlaiseen lopputulokseen. Hyvä vaimennus, mukavat jalassa ja nätti ulkonäkö - siinä kriteerit!
En tiedä teistä, mutta itse satsaan huomattavasti enemmän ruokaani, jos kuvaan annokseni, eli sattuneista syistä blogissani on nyt esiintynyt tavallista enemmän ruokakuvia. Alkaako jo ärsyttää? Itse toisaalta inspiroidun muiden ruokapostauksista..
Nyt pitäisi vielä tyhjentää se pesukone ja pikkuhiljaa vetäytyä yöpuulle. Kyllä sitä ehtii paljon päivän aikana kun vaan menee ja porhaltaa!
En tiedä



2 kommentarer:

  1. ihanan näköinen salaatti! ja muutenkin kiva postaus:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos :) Kävin Hulluilta päiviltä hakemassa palasen loimulohta jo kyllä se kruunaa salaatin ihan mennen tullen. Ei opiskelijan budjetilla oikein muuten tuommoisia herkkuja ostella :/

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3