måndag 30 april 2012

Preparing for W

Första maj, vappen, wappu - whatever you like to call it - har en hel hög helsingforsare firat sedan fredagen (åtminstone enligt de observationer som jag gjort då jag rört mig här i centrum) och idag tänkte även jag bära mitt strå till stacken.

Jag misstänker att jag drabbats av någon form av frisk lufts-förgiftning, eftersom jag känner mig helt utmattad och slö, trots att jag knappt gjort någonting under helgen - annat än erä-jormailee i skogen med Nokia Kontio på fötterna och ett skumppaglas i handen (inte i skogen förstås!).

Morgonen började jag, trots världens oroligaste nattsömn, med att dra mig till gymmet och träna benen och magmusklerna.

Nya gymmet där jag skall träna hela sommaren lång
Uusi sali, jolla aion hengailla koko tulevan kesän!


Efter att ha gått i matbutiken med miljoner stressade människor (huhuhh guys - maten tar inte slut!) kom jag hem och fixa lunch och fullkomligt säckade ihop på soffan. Varifrån kommer den här tröttheten riktigt - jag har ju inte ens hunnit böra fira ännu!

Skall ännu vila en liten, liten stund och så gäller det att börja förbereda sig för kvällen.

Glada vappen/Hauskaa vappua!

Vappu tai ensimmäinen päivä toukokuuta. Sitä onkin suuri osa helsinkiläisistä juhlistanut perjantaista lähtien, ainakin niiden johtopäätösten perusteella, joita olen tehnyt keskustassa liikkuessani. Itse ajattelin aloittaa juhlistamisen tänään viettämällä iltaa ystävien kanssa ulkosalla.
Taisin viikonloppuna saada raikkaan ulkoilman-myrkytyksen, sillä mua väsyttää aivan rutosti vaikken mitään metsäsamoilua Nokia Kontiot jalassa tai skumppalasi kädessä raskaampaa tehnytkään. 
Aamulla läksin silti, rauhattomien yöunien jälkeen, uudelle salille treenaamaan alaraajoja ja vatsoja.
Käytyäni kaupassa kera miljoonan muun yli-stressaantuneen ihmisen kanssa (ihan rauhassa porukat! Ei se ruoka kaupasta lopu!) tulin kotiin, väsäsin lounasta ja väsähdin sohvalle. Nyt pitäisi pikkuhiljaa aktivoitua ja alkaa laittautumaan iltaa varten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3