måndag 23 april 2012

Getting closer the goal

Aaaaaaaahhhhh!! Nu börjar slutet på min karriär i skolan ÄNTLIGEN så småningom komma närmare och bli mer och mer konkret för mig. Äntligen äntligen äntligen!

lace top (under) Vila, lace t-shirt Lindex, jeans H&M, watch MK
Imorse väcktes jag av väckarklockans gälla pip onödigt tidigt för att jag skulle hinna förbereda mig för presentationen av mitt examensarbete, vilken jag skulle ha på eftermiddagen på skolan (så ingen praktik idag, puh). Efter att ha varit på praktik och i princip jobbat de senaste 3 veckorna inspirerade detdär med att skriva och fundera och gnugga geniknölarna inte allt för mycket, så detdär med att förbereda sig väl för presentationstillfället blev ingen direkt succé. Istället satsade jag på att gå till gymmet och vet ni, utan att skryta, börjar jag så småningom vara nöjd med de resultat jag börjat nå på gymmet. Nu gäller det bara att hitta ett passligt gym för sommaren, så jag kan fortsätta upprätthålla konditionen. Samtidigt löper joggandet smidigt, speciellt nu med de nya super-skorna (Nike Elite +5, vilka jag presenterade i ett tidigare inlägg), så nu har jag som målsättning för sommaren att lyckas upprätthålla det jag hittills uppnått.

Presentationen av examensarbetet på skolan gick riktigt bra och jag var förvånansvärt lugn, trots att jag märkte att jag under presentationen blev rödare och rödare om kinderna när jag viftade och förklarade.. Min presentation skiljde sig helt från mängden, då de andra fokuserade på teori och metoder och jag viftade vitt och brett om orsaker och problem. T.o.m. min handledare skrattade åt mig då hon efter presentationen kom och ryckte mig i halsduken och skrattade att det nog märktes att jag undvek allt som gällde metod konstant genom hela arbetet. Responsen jag fick var bra och nu skall jag utgående från den finslipa mitt arbete och så börjar väl slutrakan (läs: skolan)  lida mot sitt slut.

Oroväckande: kaffe ur paffmugg nr. 2 inom 1 vecka! Oekologiskt!
Kauhistuttavaa: kahvia pahvimukista jo toisen kerran viikon sisään! Ei-luontoystävällistä!

On my way home - walking through Kamppi
jacket & bag Zara, shoes Vagabond, scarf Mulberry

Ääääää!!! Nyt alkaa loppu ihan oikeasti pikkuhiljaa häämöttää - nimittäin koulun loppuminen!
Heräsin turhan aikaisin herätyskellon pirinään, koska tarkoituksenani oli ehtiä suunnitella ja valmistella opparini esitystä, joka olisi tänään iltapäivällä koululla (ei siis työharjoittelua tänään, puh!). Nojoo, ihme kyllä mutta 3 viikkoa lähinnä töitä tehden työharjoittelussa ei kyllä toimi kovinkaan hyvänä motivaattorina kirjoittamiselle, joten valmistelut jäivät aika suunnittelu-tasolle ;) 
Läksin sen sijaan salilla ja pakko sanoa, yhtään kerskumatta, että alan pikkuhiljaa olemaan tyytyväinen siihen kuntoon, jonka olen saavuttanut: sekä saleilu, että juoksu sujuvat (varsinkin juoksu, kiitos uusien super-kenkien, eli Nike Elite+, joista postasin hieman aikaisemmin, ansiosta) hyvin. Kesäksi pitäisikin nyt keksiä sopiva sali, jotta voisin jatkaa tämänhetkisen kunnon yllläpitämistä.
Esitykseni koululla sujui mielestäni ihan kivasti, enkä juuri hermoillutkaan, mutta tunsin miten poskiani alkoi kuumottaa kesken shown kun heiluin ja selitin niin innoissani. Ohjaajanikin tuli hymyillen minulle tokaisemaan, että esitykseni totaalisesti erosi muiden esityksistä: siinä missä muut kertoivat teorioistaan, kerroin minä syistä ja seuraamuksista. Ja hurjasti heiluen ja hymyillen, hehe.
Opponenttinikin antoi oikein hyvää ja rakentavaa palautetta, jonka perusteella aion nyt korjailla oppariani ja sitten alkaakin loppusuora tämän työn (lue: koulun) osalta olla kohta pulkassa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3