torsdag 26 april 2012

When Sleeping Beauty woke up

Nej jestas ändå! Jag kan bara inte förstå hur jag kände mig så otroligt trött tidigare på dagen; jag slappade på soffan i nästan 4 timmar utan att göra någonting. Oroväckande beteende för en piggelin person som jag - for real!

Efter att ha konstaterat att jag verkligen latat mig i flera timmar och att det ännu var flera timmar kvar tills kvällen, tvingade jag mig själv till gymmet för ett kort, intensivt benpass. Träning brukar i vanliga fall få mig att piggna till, men då jag lade mig på de tjocka skummattorna på gymmet för att stretcha litet höll jag på att somna.. Oops!

Eftersom solen äntligen kommit fram ville jag ändå gå en runda på stan för att få litet frisk luft, så jag bestämde mig för att inte bry mig om tröttheten längre.

Outfit in the morning
shirt Forever 21, skirt Zara, shoes Vagabond, bracelet OXXO
Outfit nr. 2



Nu sitter jag igen på soffan, men känner mig betydligt mindre trött. Kan inte fatta varför kroppen skall fungera så ologiskt, att den är trött då den borde vara pigg och tvärtom. HÖH!

Helleduudeli soikoon miten yllätyinkään kun tajusin, että olin maannut sohvalla yhteensä 4 tuntia tekemättä mitään fiksua - mua vaan väsytti niin!
Koska iltaan olisi vielä pitkä aika, päätin hilata hanurini salille jotta vähän pirstyisin jalkatreenin parissa. Nojoo, loppuverrytellessäni salin paksuilla matoille meinasin nukahtaa - ööh, eikös treeni yleensä piristä oloa? Mua ainakin - yleensä.
Aurinko oli salilta lähtiessäni vihdoin tullut esiin ja päätin käydä lyhyellä kävelyllä kaupungilla raikkaasta ilmasta nauttien, ennenkuin suuntasin kotiin.
En kyllä ollenkaan tajua epäloogista kroppaani: tänään sitä on väsyttänyt kun sen piti olla pirteä ja nyt tässä sohvalla (taas) röhnöttäessäni huomaan, että tilanne alkaa kääntyä päinvastoin. HÖH.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3