onsdag 18 april 2012

After strolling among all the yellow bags

Jag tror jag är sjuk. Allvarligt.

Efter arbetsdagen tog jag bussen in till centrum och gick raka spåret till Stockmanns Galna Dagar (klik!) - ni har väl inte missat att dagarna pågår t.o.m. söndagen? I varuhuset började jag strategiskt från den översta våningen och kollade in sport-avdelningen (fynd: en Peak Performance-jacka, snygg men dyr. Resultat: stannade kvar i butiken p.g.a. priset). På kvinnoavdelningen koncentrerade jag mig mest på att sicksacka och undvika krockar med alla shoppinggalna kvinnor (fynd: kragskjortor från Tommy Hilfiger, Lexington och några bomullsskjortor från Vero Moda och Vila. Resultat: två tunna bommullsskjortor från Vero Moda á 7,90€). Så gick jag via heminredningen (fynd: ljusröd Mariskooli, lampa från Pentik. Resultat: fina och de skulle passa perfekt här hemma, men för tillfället har jag inget egentligt behov av dem, så de fick stanna kvar) och genom acessoar-hyllorna (fynd: några scarfar, men dem petade jag bara litet på. Resultat: stannade kvar i butiken) till Deli (fynd: getost, loimulohi-lax, bärsoppa och kikärter. Resultat: köpte alla dessa). Innan jag styrde stegen hem gick jag ännu via Akademen (fynd: pocketar á 3,90€. Resultat: en pocket, Stockholm rosé (chiclit)) och hem. Allt detta hann jag uträtta inom 1h, vilket är ett nytt personligt rekord tror jag - jag som i vanliga fall älskar att gå omkring bland alla människor och gula plastpåsar! Misstänksamt...

För tillfället ser det ut såhär:

top GT, bracelets Nomination, H&M, necklace Aagard & ?
Mör och utmattad slängde jag mig på soffan, njöt av en mega-kopp kaffe och äppel och funderar på att fortsätta läsa mig in på examensarbetet som jag skall opponera på måndagen. Underligt nog lockar både Facebook och bloggarnas värld mer för tillfället.. Bäst att rycka upp sig!

Taidan olla sairas. Oikeasti ja vakavasti sairastunut.
Työpäivän jälkeen suuntasin keskustaan Stockmannin Hulluille Päiville - ettehän ole missanneet, että kampanjapäivät ovat nyt meneillään sunnuntaihin asti?
Strategisesti aloitin ylimmästä kerroksesta ja etenin alakertaa kohti. Löytöihin kuului m.m. Peakin takki, Pentikin lamppu, Mariskooli ja pari kauluspaitaa, mutta lopulta kotiutin ainoastaan pari Vero Modan pitkähihaista trikoopaitaa, sekä vuohenjuustoa, kikherneitä, loimulohta ja mehukeittoa Delistä. Kotiin menomatkalla käväisin vielä Akateemisessa, josta ostin pokkarin á 3,90€ ja oikein kunnon chiclittiä taitaa ollakin ;)
Tämän hetkinen tilanne näkyy y.o:ssa kuvassa: röhnötän kahvi ja omppu tankkauksen jälkeen sohvalla puolikuolleena ja harkitsen, että jatkaisin opparin läpilukemista (siis sen, jota opponoin). Ihme kyllä Facebook ja blogien ihmeellinen maailma kiinnostavat huomattavasti enemmän.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3