lördag 14 april 2012

Becoming an electrician. In pink of course!


Efter att ha spenderat hela morgonen på soffan med datorn i famnen och TV:n framför mig lyckades jag med stor möda och stort besvär gå till gymmet för att få igång min inre motor.

Det var förvånansvärt litet folk på gymmet, vilket förundrar mig stort: varför tränar folk inte på helgerna då de flesta är lediga från jobbet och kunde gå i lugn och ro till gymmet? Nehhej, de flesta väljer att stressa från jobbet via gymmet hem på vardagskvällarna i stället. Själv har jag åtminstone märkt att folk ser betydligt mer avslappnade ut under helgerna på gymmet, jämfört med vardagskvällarna (speciellt på måndagar - vad det nu sen beror på?).

Efter gymmet fixade jag lunch åt mig och drog sedan ut på stan för att köpa en lampa till köksfläkten (den förra brann för öh.. 6 månader sedan?), samt till matbutiken.

Shirt Forever 21, lace top (under) Vila, jeans Levi´s

Konstigt nog förde mina ben mig till Zara på Alexandersgatan och det kändes som att stiga in i en godisaffär i Dubai: pasteller, neon, småblommigt, paljetter, metallfärgat...

Candylicious in Dubai Mall



Jag vet inte om det är det det regniga vädret eller bara mångfalden i butiken som fick innehållet i mitt huvud att snurra och göra mig yr. Så yr att jag slutligen köpte någonting som inte alls hör till min vanliga mörkblått-vitt-grått-brunt-stil:


Ett par ljusröda byxor! De sitter som smorda och passar super-snyggt till spetstoppen från Vila, men kommer jag att våga stiga ut genom ytterdörren med dem på? Time will show. Zara erbjuder ju en 30 dagars returrätt åt sina produkter.

Oj oj oj, så stolt jag är över mig själv då jag klarat av inträdesförhöret för att bli elingenjör: jag lyckades byta lampan i spisfläkten helt själv! Ingengörsstudier - here I come!

Till kvällen har jag någonting kul att se fram emot, men för att hålla fötterna på jorden tror jag att det är bäst att jag passar på att diska (jag har undvikit att göra det hela veckan - äter hellre ur samma ursköljda kärl än diskar dem..).

Sain kuin ihmeen kaupalla hanurini nostettua sohvalta noin 3 tunnin dataus-TV-töllöttely-session jälkeen ja läksin salille. 
Sali oli lähes tyhjillään, mikä ihmetyttää minua suuresti: miksi ihmiset vapaaehtoisesti stressaavat arki-iltaisin salilla töiden jälkeen ja näyttävät aivan uupuneilta ja kyöpääntyneiltä (varsinkin maanantai-iltaisin), kun salille olisi mahdollisuus mennä myös viikonloppuisin? Ainakin meidän salilla olen huomannut porukan näyttävän huomattavasti rauhallisemmalta, jotenkin harmonisemmalta, viikonloppuisin.
Saleilun jälkeen kipaisin kodin kautta tekemään lounasta ja siitä kaupungille m.m. ostamaan uutta liesituulettimen lamppua (edellinen taisi palaa 6 kk sitten, hups!) sekä ruokakauppaan. Ihme kyllä jalkani veivätkin minut yllättäen Aleksanterinkadun Zaraan ja sisään astuessani tuntui kuin olisin mennyt karkkikauppaan: pastelleja, neonvärejä, paljetteja.. Lieneekö sitten tihkusade vai tuo värien paljous joka pisti pääni ihan pyörälle, mutta innostuin sovittamaan ja lopuksi ostamaan jotakin, joka ei todellakaan kuulu normi tummansininen-valkoinen-ruskea-harmaa-repertuaariini: pinkit pöksyt! Nähtäväksi jää, jos uskallan käyttää noita kodin ulkopuolella - sen verta hurjat ovat! Onneksi Zara myöntää tuotteilleen sen 30 päivän palautusoikeuden.
Kotiin päästyäni taisin läpäistä sähköinsinöörien pääsykokeen: vaihdoin liesituulettimen lampun ihan itse! Tarvitseeko edes kertoa miten ylpeä olenkaan itsestäni? ;)
Illaksi onkin tiedossa jotain kivaa, mutta jotta tassuni pysyisivät maassa taitaa olla parasta, että lähden tästä tiskailemaan (olen välttänyt tiskaamista koko viikon. Syön mieluummin koko viikon huuhdotuilta astioilta kuin tiskaan..)

2 kommentarer:

  1. onpa nätit housut! ps. täällä myös yksi joka inhoaa tiskaamista yli kaiken:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos :) Joo mä välttelen tiskaamista ihan viimeiseen asti. NIIN turhauttavaa puuhaa ja kädetkin kuivuu! :/

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3