fredag 21 september 2012

Craving for new shoes

Varje morgon då jag promenerar till jobbet möter jag mängder av snyggt klädda södra Helsingfors-bor och känner en stor avund över deras sinne för stil.

Vad jag för tillfället skulle behöva vilja ha är ett par höstskor - ni vet, ett par stadiga skor som är litet varmare än ett par ballerinas eller sneakers, men saknar foder så man inte blir svettig om fötterna.

Eftersom jag sällan klarar av att promenera i lugn takt behöver jag ett par skor med låg klack och gärna i ett tåligt material. Min vardagsklädsel består oftast av jeans och läderjacka/seglarjacka, vilket alltså också måste tas i beaktande vid val av skor; man kan helt enkelt inte kombinera en vädertålig seglarjacka med klackskor.. Efter litet research har jag dragit slutsatsen att jag borde hitta ett par boots, möjligen i läder och gärna till ett relativt plånboksvänligt pris. Hmm, jep. Dålig combo, jag vet. Men jag vägrar ge upp - det kan ju inte vara omöjligt att hitta ett par snygga skor till ett vettigt pris, right? Här under har jag samlat några potentiella fynd som jag gjort på nätet - tyck till om ni vill!




Vad tycks? Dehär bootsen var mitt första fynd och dem hittade jag härifrån (klik!). Liknar litet jodphurs som jag hade på stallet då jag var yngre - nostalgikänsla..?

Nämä bootsit herättivät ensimmäisenä huomioni surffaillessani Brandoksen sivuilla (linkki yllä). Muistuttavat hieman jodphureita, jotka minulla oli pikkutyttönä tallilla - ehkäpä näissä on hieman nostalginen fiilis?

Eller hur verkar dessa (klik!)? Skaftet skulle hålla vristerna varma och torra, men hur praktiskt är det egentligen att stoppa in buntarna i skaftet varje gång?

Entäs Spartoo.fi? Varrellisissa kengissä nilkat pysyisivät lämpiminä ja kuivina, mutta kuinka kätevää tai hyvännäköistä on tunkea housunlahkeet varteen?


Hahaa, litet rock-rock-fiilis! Eller blir dessa från Spartoo.fi litet too much för min annars så oskyldiga look..?

Vohoou, mitkä rokkimimmin bootsit! Vai ovatko ne sittenkin hieman liian rokahtavat minun muuten niin viattomaan tyyliini..?


Om jag var den som kunde promenera i lugn takt längs med gatorna, skulle jag definitivt investera i ett par sånhärna (klik!) - härliga!

Jos en olisi se, joka aina kipittää pitkin katuja tuhatta ja sataa, kotiuttaisin tälläiset ihanuudet oitis!


Åtminstone i Rödbergen möter jag en hel del sådana här skor i Lilla My-stil. Jag vill minnas att jag faktiskt hade ett par liknande i lågstadiet och visst var de tuffa (för den som orkar knyta skorna varje gång man går ut..)

Ainakin Punavuoressa tälläiset Pikku Myy-tyyliset kengät löytyvät arviolta joka toisen vastaan tulevan naisen jalasta. Muistelisin että minulla oli saman tyyliset kengät ala-asteella ja olivathan ne päheät (ja sopivat erityisesti niille, jotka jaksavat nyörittää kenkänsä joka kerta kun lähtevät ulos..)

Kolla in vad söta! Spännena är en bra detalj på de annars så enkla skorna som jag hittade på Spartoo.fi (klik!)

Check these out! Soljet ovat mielestäni kiva lisä muuten niin koruttomassa kengässä jotka löysin Spartoon sivuilta.

Okej, detta var vad jag hittade efter en kort stunds surfande på Brandos (klik!) och Spartoos (klik!) hemsidor. Hurdana skor har ni på fötterna i höst?

Tässä esittelin siis suosikkini, jotka löytyivät Brandoksen ja Spartoon sivustoilta. Mitäs teidän jalastanne löytyy tänä syksynä?

*innehåller reklam/sisältää mainoslinkin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3