onsdag 5 september 2012

Inner peace and big decisions

Har ni någonsin känt hur ett stort lugn fyller kroppen och får en att glömma alla bekymmer? Man känner sig liksom harmonisk och rofylld - ja, nästan som om man var en aning små-full! Oftast kan man uppnå en sådan känsla t.ex. då man är omringad av sina nära och kära eller har gjort någonting som lett till att man är mycket nöjd med sig själv.



Igår kväll då jag låg på soffan och bläddrade i den nyaste Elle Accessories 2012 (klik!) kände jag plötsligt hur en stor ro svepte över min kropp: andningen var jämn och lugn, hjärtat slog i lugn takt och huvudet var totalt tömt på tankar eller besvär.

Orsaken till att jag fick en sådan känsla är högst antagligen det att jag igår fattade ett stort beslut - ett beslut som kommer att förändra mitt liv åtminstone för en tid. Nej, nej, nej - trots att jag för en tid sedan bloggade om mitt dröm-bröllop handlar dessa inget samband - don´t you worry!

Att fatta stora beslut är någonting som jag närapå avskyr, vilket säkert många som är, precis som jag, så kallade what if-människor, altså sådana som jag, som alltid tänker ett steg vidare "men tänk OM".. Tyvärr utsätts man för olika stora val och kval i livet och tvingas välja. Ibland missar man och väljer fel, men den sannolikheten att man väljer rätt är precis lika stor. Råkar man välja fel kan man ju oftast välja pånytt eller återgå till det gamla och förlorar sist och slutligen ganska litet.

Att trampa i klaveret, kan göra gott ibland. Trampa i klaveret och sedan ro iland.
Sås och Kopp 



Onko teidät koskaan vallannut tunne, jolloin tunnette täydellistä rauhaa ja rauhallisuutta? Sitä tuntee itsensä lähes harmoniseksi - melkeinpä känniseksi! Moisen fiiliksen voi saavuttaa esimerkiksi kun on rakkaidensa ympäröimä tai on tehnyt jotakin, jonka vuoksi on todella, todella tyytyväinen itseensä.
Eilen illalla kun makasin sohvalla ja selaisin uutta Elle Accessories-lehteä tunsin yhtäkkiä, miten moinen tunne valtasi koko kroppani päästä varpaisiin: hengitys oli tasainen, sydän löi tasaisen hiljaa eikä päässä liikkunut yhtäkään ajatusta tai huolen aihetta.
Syy fiilikseeni taisi olla se, että tein eilen (omasta mielestäni) suuren päätöksen, joka vaikuttaa elämääni. Ei, ei, ei - älkää huoliko. Vaikka postailinkin hiljattain unelma-häistäni ei eilinen päätökseni liity häihin tai kihloihin mitenkään! ;)
Suurien päätösten teko ei todellakaan kuulu lempipuuhiini, minkä ymmärtävät varsin hyvin kaltaiseni "mitä jos"-ajattelua harrastavat tyypit. Itse ajattelen aina - koski päätös sitten ruokaostoksia tai työpaikkaa - miten päätökseni vaikuttaa tulevaisuuteeni. Elämässä joutuu väistämättä erikokoisten päätösten eteen, jolloin voi vain lohduttautua tosiasialla, että todennäköisyys että tekee oikean ja väärän päätöksen on täysin samankokoinen. Välillä sitä valitsee väärin, mutta harvemmin se oikeasti vaikuttaa elämään pysyvästi. Useimmitenhan sitä voi palata takaisin lähtöruutuun ja jatkaa elämäänsä siitä mihin sen jätti. Toisaalta voi myös jatkaa sitä uutta valitsemaansa polkua ja todeta, että teki oikean päätöksen - ja toivon tällä kertaa todella, että valintaani pätee nyt tuo jälkimmäinen vaihtoehto.


pics from weheartit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3