torsdag 13 september 2012

Have to have - even if I wouldn´t like the taste

På kvällen styrde jag stegen mot Citymarket i jakt på bra erbjudanden på Mammuttimarkkinat och kolla en hurdan nyhet jag hittade:


I vanliga fall föredrar jag torr äppelcider (främst för att jag redan fyllt min kvot på päroncider ("yks päärynäasiideri, tsihiii") då jag började min karriär på krogarna), men misstänker starkt att jag kommer att köpa och provsmaka denna cider bara för att det är Viivi-cider eftersom Viivi och Wagner hör till mina stora idoler! Får bara leva i hoppet att smaken passar mina smaklökar...

Illalla suuntasin askeleeni Citymarketin Mammuttimarkkinoille hyvien tarjousten toivossa ja katsokaas mihin katseeni osui: Viivi-siideriin! 
Nykyään suosin ja juon lähes ainoastaan kuivaa omenasiideriä (taisin täyttää kiintiöni makealla päärynäsiiderillä ("yks päärynä, thisisihiiii" Jossu 18v) aloittaessani baareilun), mutta epäilenpä vahvasti, että aion ostaa ja jopa maistaa tätä siideriä vain sen takia, että se on nimenomaan Viivin - suuren idolini Viivi ja Wagner-sarjakuvan hahmon - nimikkosiideri. Saa vain toivoa, että makukin olisi kohdallaan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3