torsdag 20 september 2012

A little detail that made my day on tuesday

Mitt favorit-ordspråk - kan man vara glad åt lite, har man mycket att vara glad åt - stämde mer än väl in på mig igår då jag stötte på ett sött hårband i Lindex (klik!). Hårbandet består alltså av en vanlig svart hårsnodd, samt en böjd platta i metall som täcker själva snodden. Priset var dessutom positivt plånboks-vänligt: 1,95€!



Men gissa bara hur det gick idag då jag åter hade vägarna förbi Lindex på Alexandersgatan? Där hittade jag en motsvarande hårsnodd med en ring i metall som man fäster runt hästsvansen - alltså EXAKT ett sådant hårband som jag letat efter hela sommaren.. Jep, jag erkänner: jag föll för frestelsen och lät min plånbok lättas med 3,95€ - inte illa det priset heller!

pic from Lindex.fi

Suosikki sanontani, jonka sanoma näin käännettynä on että jos voi iloita pienestä, on paljon josta voi iloita, sai toissa päivänä eksyessäni Lindexille aivan uuden merkityksen: hiusponnari, joka koostuu mustasta hiuslenkistä sekä metallisesta laatasta, joka peittää lenkin. Hintakin oli kohdillaan: 1,95€.
Mutta kuinkas sitten kävikään tänään kun poikkesin Aleksanterinkadun Lindexille ja katseeni osui hiuslenkkiin, joka koostuu mustasta hiuslenkistä sekä metallisesta renkaasta joka kiinnitetään ponnarin ympärille, ja jollaista olen metsästänyt koko kesän! Noh, pakkohan sekin oli kotiuttaa - eikä hinta tälläkään ihanuudella ollut paha: 3,95€. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3