torsdag 8 mars 2012

Run til' your head is empty

Trots mina fina planer om att duktigt göra skoluppgifter under min lediga eftermiddag, skrev jag knappt mer än några rader under flera timmars tid. Mest satt jag och surfade runt och smutskastade mig själv då jag inte hade tillräckligt med karaktär för att göra det som skulle göras. Grr.

Så jag beslöt mig för att sticka ut på Helsingfors hala gator i stället. Där skulle jag åtminstone göra litet mer nytta som ett allmänt spektakel, än om jag satt inom fyra väggar och surades.

fleece H&M, leggings & jacket Nike, hat Haglöfs

Home hoods


Och hur gick det sedan?

Efter en kort, lugn och uppfriskande joggingtur skrapade jag hastigt ihop en text, fortsatte litet med en annan och belönade mig själv med en kopp varm kakao. Frisk luft tycks göra under.


Olin maalaillut vaikka miten isoja ja hienoja suunnitelmia kaikista koulutehtävistä, joita ehtisin tehdä vapaan iltapäiväni aikana. Ja kuinkas kävikään? Monta tuntia istua möllötin koneen ääressä turhuuksia läpi selaillen ja itseäni sättien: en sitten edes paria koulutehtävää mokomakin saa tehtyä?
Lopulta kyllästyin itseeni ja päätin lähteä ulos, jotta tekisin edes jotain hyödyllistä (ja hauskuuttaisin kaikkia ohikulkijoita Helsingin jäisillä kaduilla pomppiessani).
Ja kuinkas kävikään?
Lyhyen, rauhallisen ja virkistävän lenkin jälkeen sain yhden tekstin kirjoitettua, toista jatkoin hieman ja palkitsin itseni lopulta kupillisella kuumaa kaakaota. 
Tekee näköjään ihmeitä tuo raitis ilma. Pitäisiköhän suositella muillekin?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3