torsdag 15 mars 2012

15.3.2012 - done!

Jestas så pigg jag var imorse - så pigg att jag frivilligt steg upp redan 06:15! Egentligen var det inte så tokigt alls att stiga upp så tidigt, eftersom jag hann äta frukosten i lugn och ro och laga mig i ordning. Ändå var jag tvungen att små-springa till bussen.. Hmpf. Underligt hur tiden flyger iväg trots att jag egentligen hade 15-bonus-minuter till förfogande på morgonen..










shirt GT, blouse H&M, jeans Levi´s, watch MK, shoes Birkenstock



Idag var jag effektiv och granskade
både 3. och 5. klassister och var riktigt nöjd med mig själv, men märkte att jag nog borde ha gjort mer anteckningar efter varje elev, eftersom jag var tvungen att kolla med min handledare vem som nu egentligen var vem.. Underligt nog kom jag fort ändå ihåg vilken pojke (yep, granskade enbart pojkar idag!) som sagt vad och vem som gillade vilken skolmat. Hihi, jag har underhållit mig själv med att för skojs skull fråga eleverna vilken deras favoritmat i skolan är och hittills har majoriteten svarat: fiskpinnar, spenatplättar och gröt.


pics from google

Eftersom arbetsdagen blev lång och jag var hemma först sent, har jag inte (hunnit) göra någonting annat idag. Flunsan är som tur på bättringsväg, men jag har tillsvidare låtit bli att jogga eftersom jag är rädd för att få andningsbesvär. Tröstar mig själv med att det ju rekommenderas att man ibland tar en längre paus med tränandet, eftersom kroppen då kan återhämta sig fullständigt och att träningen efter det går bättre igen!


Kylläpä hulluttaa. Tänään nousin vapaaehtoisesti jo 06:15, eli aikaisemmin kuin mitä olisi tarvinnut. Toisaalta oli ihanaa nousta aikaisin kun oli hyvin aikaa aamupalaa ja laittautumista ajatellen. Hah, vaikka kyllähän mulla tuli hirveä kiire bussille vaikka aikaa alunperin oli yllinkyllin normi-aamuihin nähden. Mikähän siinä on että mulle käy niin AINA?
Tänään olin super-tehokas ja tarkastin sekä 3. että 5. luokkalaisia, mutta totesin olevani ihan päästä pyörällä kun lopukisi piti alkaa kirjaamaan kaikkien tietoja koneelle. Onneksi pystyin tarkistamaan ohjaajaltani kuka poika oli mikäkin. Ihmeellistä kyllä onnistuin palauttamaan kaikki yllättävän nopsaan mieleeni ja kirjailin innoissani m.m. kuka piti mistäkin ruoasta koulussa. Olen huvin vuoksi kysynyt lapsilta heidän lempi-ruokiaan ja tähän mennessä voiton ovat vieneet pinaattiletut, kalapuikot ja puuro.
Koska työpäivä venyi tänään pitkäksi, en ole tehnyt mitään erikoista tänään. Juokseminen on edelleen pannassa, koska flunssa roikkuu edelleen mukanani. Lohduttaudun toisaalta sillä, että levon kerrotaan tekevän hyvää kun kroppa saa palautua kunnolla. Sujuisikohan treenikin paremmin sitten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3