torsdag 8 mars 2012

When you really need something sweet...

... what do you get?


Icecream, Sisu, cardamom bread, candies, pancake



Behöver jag ens avslöja hur otroligt sugen jag varit under de senaste dagarna på någonting sött? Igår nöjde jag mig med en ½ ask xylitolpastiller, men idag när jag kom hem föll jag för frestelsen och stekte några plättar åt mig själv till eftermiddagskaffet. Gjorde dem aningen hälsosammare och lade endast pikulite vetemjöl i och resten grahamsmjöl. Så smaskade jag i mig dem tillsammans med resten av jordgubbssylten som jag hittade i kylskåpet utblandat med kvarg (glassen har NÅGON tydligen ätit upp..). Ganska gott faktiskt, fastän jag nu själv säger!

pic from weheartit


Tarviiko mun otsikon perusteella edes kertoa miten mieletön makeanhimo mulla on ollut viime päivinä? Eilen sinnittelin ½ askillisen xylitolipastillien voimalla, mutta tänään päätin herkutella ja paistoin kotiin tultuani iltapäiväkahvin seuraksi pari lettua. Tein niistä hieman terveellisemmän version ja laitoin vain ihan pikkiriikkisen vehnäjauhoja ja loput grahamjauhoja. Päälle töräytin loput mansikkahillosta, jota nyt jääkaapista enää löytyi, sekoitettuna maitorahkaan (JOKU on näemmä syönyt kaiken jätskin pakkasesta..). Ei hullumpaa, vaikka nyt itse sanonkin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3