söndag 18 mars 2012

Our coffeetime at Fazer


Det är redan några veckor sedan jag fick överraskningsbesök till stan till eftermiddageskaffet: syskonbarnen A och W, samt storasyster A.

Gudotter W, 3 år gammal, hade meddelat att hon ville gå i butiker tillsammans med mig, samt gå till Fazers café på Glogatan (klik!) och det hade jag ju inget emot. Vi gjorde en snabb runda på H&M och tittade båda två med stora ögon på alla härliga prinsess- och Hello Kitty-hårband och smycken, men nöjde oss med att bara titta och känna på dem litet. Vem av oss som var mer fascinerad över utbudet smycken avslöjar jag inte..

Fazers café gick syster A och W och gjorde sin beställning, medan jag och systersonen A vaktade ett bord. Eller ja, jag vaktade och han sov nöjt i vagnen, totalt ostörd av folkvimlet och decibelnivån som var ganska hög p.g.a. alla andra som också ville påbörja sitt veckoslut med en kopp kaffe och en bakelse. Hih, fast ni skulle ha sett i hurdan ultra-rapid fart A vaknade då syster lade ned brickan med bullarna på bordet.

En sötare början på helgen kan jan knappt tänka mig - tack både barn och syster för att ni kom på besök till stan!

A lät sig inte störas av oljudet, utan snarkade högljutt i sin kärra
Melu ei A:ta haitannut, vaan hän kuorsasi tyytyväisenä rattaissaan
Stämningen på Fazers var fin, men välkomnande och liksom högtidlig
Tunnelma Fazerilla oli hienostunut, mutta silti mukava ja juhlallinen


Sötaste W mumsar nöjt i sig sin sockermunk
Suloisin W söi tyytyväisenä itse valitsemaansa sokerimunkkia

Min favorit-combo: kanelbulle och kaffe. Chokladpralinen skänkte jag åt syster, som så snällt delade smörögsbullen med A
Itse valitsin kestosuosikkini: kanelipullan ja kahvia. Jälkkäriksi saamani suklaan annoin siskolleni, joka niin nätisti jakoi voisilmäpullansa A:n kanssa

Siitä onkin jo jokunen viikko aikaa kun siskoni tuli lastensa W:n ja A:n kanssa ylläri-visiitille kaupunkiin. W oli jo ilmoittanut haluavansa kanssani ostoksille ja sen jälkeen pullakahville Kluuvikadun Fazer-kahvilaan. 
Kävimme siis ensin H&M:ssä ihailemassa ja vähän sormeilemassa ihania prinsessa- ja Hello Kitty-koruja ja pampuloita (en tiedä kumpi meistä oli enemmän innoissaan..) ja sen jälkeen suuntasimme Fazerille.
Minun ja A:n vahtiessa pöytää sisko ja W kävivät valkkaamassa kimaltavasta vitriinistä omansa. Tai no minä se lähinnä vahdin: A nukkui tyytyväisenä vaunuissaan eikä antanut metelin, joka salissa jo perjantai-iltapäivällä oli aikamoinen, häiritä laisinkaan. Hah, vaikka olisittepa nähneet miten nopeasti A heräsi kun siskoni palasi ja laski pöydälle pulla-tarjottimen.
Kiitos vielä mukuloille ja siskolle kun tulitte vierailulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3