fredag 16 mars 2012

Grr...

Råkade klicka in mig på Gaudetes (klik!) hemsida och titta vilken härlighet som väntade på mig där: Filippa K Printed Sarong!

pic from gaudete.com
Egentligen har jag alltid ansett att leopardmönster passar, liksom också småblommig, bättre på gamla tanter eller trendiga tuffa unga tjejer än mig och har totalt ignorerat alla plagg med det mönstret. Men eftersom jag nu förlorat min blom-virginity så har jag börjat varma för idén att prova på leoparden också.. Eller?

I övrigt kan jag ju avslöja att jag varje gång som jag passerar Gaudete Fredriksgatan 35 smygtittar i deras skyltfönster och beundrar alla stilrena plagg. Acne, Filippa K, Samuji - you name it. Önskar bara min studerandebudget var mer flexibel än den är, eftersom jag antagligen skulle hitta ett och annat som jag gärna skulle fylla skåpet med om jag hamnade in i affären.

Kääk! Katsokaa mitä ihanaa löysinkään kun surffailin puoli-vahingossa Gaudeten kotisivuilla: leohuivin!
Leo-kuvion olen, kukka-printin tapaan, tähän asti mieltänyt joko vanhemmille naisille tai trendikkäille nuorille naisille sopivammaksi kuosiksi kuin itselleni ja jättänyt leo-kuosilliset vaatteet syrjään. Mutta nyt kun kerta olen päästänyt ihka ensimmäisen kukka-kuosillisen paidan kaappiini, voisi olla korkea aika antaa kissa-kuosillekin mahdollisuus - eikö?
Pakko paljastaa että pysähdyn hetkeksi ihailemaan Gaudeten ikkunaa joka kerta kun kuljen Freda 35 ohi: Acne, Filippa K, Samuji - mitä ihanimpia ja tyyllikkäimpiä vaatteita koko puoti pullollaan! Valitettavasti opiskelijabudjettini ei valitettavasti anna myötä moisille ihanuuksille enkä ole vielä uskaltanut astumaan sisälle kauppaan, koska olen takuuvarma siitä, etten pääsisi sieltä tyhjin käsin ulos..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3