fredag 2 mars 2012

Something sweet

De som känner mig vet också att mitt smaksinne antingen är
a) rubbat
b) väldigt unikt
men jag vill ändå passa på att dela med mig av en läckerhet som jag uppfunnit under veckan:

Ne, jotka tuntevat minut, tietävät että makuaistini on
a) vioittunut
b) kovin erikoinen
mutta haluanpas silti jakaa kanssanne herkkuvinkin, jonka olen kehitellyt tässä viikon aikana:


pic from weheartit




Jordgubbsmössö/Mansikkamössö

1-2 dl frysta jordgubbar/pakastemansikoita
½ dl kvarg/maitorahkaa
1 stor msk grynost/iso rkl raejuustoa
1-2 dl jordgubbssoppa/mansikkakeittoa
nötter/frön/pähkinöitä/siemeniä
(havregryn/kaurahiutaleita)

Hacka de frysta bären och blanda samman med resten och njut!
Paloittele kohmeiset marjat, sekoita muiden ainesosien joukkoon ja nauti!

2 kommentarer:

  1. Oj nej :/ Men jag kommer ha en lottning snart igen, blir solbrillor ^^

    http://fashionbeautymylife.blogspot.com/

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3