lördag 3 mars 2012

Two wonderful fragrances

Imorse var jag ett snabbt varv till Stockmann (klik!) med mamma och där hittade jag två härliga parfymer.

Jag har redan länge haft två s.k. vakio-parfymer, nämligen DKNY Be Delicious Fresh Blossom och Guess Seductive. Båda är söta, men samtidigt lätta. Men som det också brukar bli med kläder, så tröttnar man ofta så småningom på det som man använder dagligen och vill kanske ha något nytt. Jag har redan länge tittat doftat efter en ny parfym och idag föll jag för dessa två härligheter:

Lancome Trésor Midnight Rose



och

Miss Dior Chérie

bilderna från Google

Har ni erfarenhet av någondera? Själv har jag svårt att bestämma vilken som är bättre, eftersom de båda doftade gott, sött och lätt i min näsa!

Tänään käväisin aamulla mamin kanssa Stockmannilla, jossa suuntasin askeleeni kosmetiikka- ja hajuvesiosastolle. Vakkareihini ovat jo pitkään kuuluneet DKNY Be Delicious fresh blossom sekä Guess Seductive-tuoksut, jotka molemmat ovat makehakoja ja kevyitä (eli juuri minulle passeleita). Mutta kuten usein käy myös vaatteiden, joita käyttää usein, kanssa, olen jo jonkin aikaa katsellut nuuskinut uutta tuoksua itselleni - ja tänään törmäsin peräti kahteen!
Kyseiset tuoksut ovat siis Lancomen Trésor Midnight Rose sekä Miss Dior Chérie. Molemmat olivat juuri kuten haluankin kevyitä ja sopivan makeita. Valinnanvaikeus vaan iskee... Onko teillä kokemuksia kummastakaan?


2 kommentarer:

  1. Läste att du väntar på Vares filmen Uhkapelimerkki från Doris blogg :) har en lottning på gång som avslutas imorgon där man kan vinna en inbjudan med avec till Vares Uhkapelimerkki förhandspremiär den 15 mars i Helsingfors :) Delta i lottningen om filmen intresserar ^^

    http://fashionbeautymylife.blogspot.com/2012/03/arvonta-avec-kutsu-vares-uhkapelimerkki.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsh jag läste din kommentar så sent att utlottningstiden redan gått ut :/

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3