måndag 26 mars 2012

Not exactly what I wanted to hear

Jag vet inte riktigt vad jag skall tänka, men visst är jag nöjd att sanningen kom fram. I tid.

Eftersom min handledare varit vart om vartannat sjukledig eller på semester har vi inte hunnit träffas för handledning för mitt examensarbete allt för ofta. Med allt för ofta menar jag altså att vi inte träffats så ofta som jag önskat, vilket har lett till att jag skrivit mest på egen hand och utgått från andras arbeten, vilka thank God finns publicerade på nätet.

Idag hann vi då äntligen ha en snabb meeting och pang-på-rödbetan fick jag en oönskad överraskning: om jag önskar bli utexaminerad i juni MÅSTE jag lämna in mitt arbete senast på måndag, men helst redan under denna vecka. Detta betyder altså att jag, som räknat med att ännu ha tid att skriva under påsken, nu under veckan får ha en verklig racer-växel i. Min handledare tittade ganska förundrat på mig när jag meddelade att tidtabellen är fine för mig - jag TÄNKER nämligen bli färdig nu. Ännu mer förundrat såg hon på mig då jag berättade att jag inte ens har någon speciell orsak till att jag vill få betyget i handen just i juni. Visserligen avslöjade jag senare under en lektion för klassen att jag ju inte har något val, då föräldrarna redan ansökt om ledigt från jobbet den dagen då jag borde examineras. Som pricken på i tror jag ju mig ha hittat den perfekta examensklänningen och eftersom jag knappast kommer att ha något annat tillfälle under sommaren då jag får klä mig i finklänning kan jag ju inte missa denhär chansen och på så sätt tvingas avstå från att köpa härligheten..

Nej ärligt talat: orsaken till att jag vill bli utexaminerad i juni är helt enkelt att jag bestämt mig för det. Och när jag bestämmer mig för någonting så vägrar jag ge upp - åtminstone utan en jäääääääääääätte-bra och godkännbar orsak.

Så idag har jag suttit på skolan (kul som omväxling till praktikerna faktiskt och härligt att träffa tjejerna i klassen!), skrivit på examensarbetet, varit på en hastig joggingrunda i skymningen och ätit räksallad. Nu återstår ännu en stund till med arbetet, men det går an. För jag VILL.

Aijo! Och eftersom vårsolen åter väckte mig i morse och ingav hopp om en nalkande sommar passade jag på att byta ut brunkrämen från MAC mot mineralpudren från BareMinerals. På läpparna lade jag åter litet Unlimited från MAC, vilken jag toppade med läppglans från Lumene. För att fira solen drog jag på mig min gula skjorta från Tommy Hilfiger, vilken jag inte använt på år och dar.. Och nöjd och pigg var jag!


Onneksi totuus tuli tänään julki, vaikkei se kovin mieluisa ollutkaan.
Ohjaajani on viime aikoina ollut joko sairas- tai muuten-vaan-lomalla, emmekä ole sen tähden juuri tavanneet ohjauksen merkeissä. Tämä meinaa sitä, että olen väsäillyt opparia itsekseni ja lukenut aina täpärän tilanteen tullen aina muiden oppareita netistä ja päätellyt niistä mitä minun tulisi kirjoittaa.
Tänään ehdimme treffata pikaisesti ja sain shokin: jos meinaan valmistua kesäkuussa, tulee oppari palauttaa viimeistään ensi viikon maanantaina ja mieluiten jo tällä viikolla. Great! Mähän olin laskenut sen varaan, että voisin hienosäätää työtäni pääsiäisen yli. 
Ohjaajani katsoi minua aika kummaksuen kun ilmoitin tyynesti, että aikataulu on minulle OK. Minähän nimittäin MEINAAN valmistua - ihan vaan sen takia, että olen sen jo päättänyt. Mitään erityistä ja kiirehtivää syytä ei oikeastaan ole. Toki olisi noloa olla valmistumatta kun vanhemmatkin ovat jo anoneet päivän vapaaksi töistä. Ja löysinhän minä sen täydellisen mekon valmistujaisiinikin ja koska ei näillä näkymin muita mekon-mentäviä-juhlia ole kesällä tiedossa olisi tosi harmittavaa joutua jättämään mekko ostamatta ja kauppaan raukka-parka.
Tämä päivä on siis sujunut koulussa, kotona kirjoittamassa, pikaisella lenkillä ja katkis-salaattia syöden. Hetken aikaa ajattelin vielä kirjoittaa..
Ainiin! Aamulla tunsin itseni tosi pirteäksi kun aurinko paistoi ja loi mielikuvan lähestyvästä keväästä, joten laittauduin sen mukaisesti: MAC:n meikkivoide vaihtui BareMineralsin mineraalipuutereihin ja huulille sudin sitä ihanaista MAC Unlimited-punaa ja kruunasin komeuden Lumenen huulikiillolla. Kaapista löysin keltaisen Tommy Hilfiger-paitani, joka on pirtsakan värinen, mutta joka on jäänyt viime aikoina todella vähäiselle käytölle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3