fredag 30 mars 2012

A cosy friday in pictures

Ja-a, såg gick det ju att jag skickade in mitt examensarbete till min handledare för granskning kl. 01:15 igår natt. Stolt och nöjd över min prestation, men så otroligt uppspelt var jag att det tog förvånansvärt länge att somna. Jag fattar inte varför jag inte kan sova länge på morgonen, trots att jag går och lägger mig mega-sent och fastän jag har ledig dag följande dag! Det resulterar bara alltid i att jag känner mig och ser ut som en zombie hela nästa dag - tills kvällen kommer, för då piggnar jag till igen! Weird, I know.

However var de skönt att vakna i morse och veta att jag äntligen kan fixa allt möjligt annat som stått på min to do-lista utöver examensarbetet. Jag är illa rädd att min handledare nog kommer att bumeranga mitt arbete tillbaks och föreslå en hel del förändringar (been there, done that), men nu känns det som om jag är "voiton puolella" med kraftansträngningen.


Drack morgonkaffet för omväxlings skull ur Taika-muggen - älskar!
Join aamukahvini vaihtelun vuoksi Taika-mukista - rakastan!

Mitt basic-frukostbord
Tavanomainen aamiaispöytäni
Fixade hela veckans disk direkt på morgonen
Tiskasin viikon tiskit heti aamusta


Efter att ha fixat mig klar drog jag ut på stan för att fixa ärenden. Passade på att gå via Stadium (klik!) där stamkunderna får 25% rabatt på ALLA uppköp - hör och häpna! Jag har redan länge letat efter en tunn långärmad skjorta att ha då jag joggar och gick, brand-trogen som jag är, fram till Nikes produkter och plockade några intressanta plagg. Så kom en försäljare och erbjöd sin hjälp  och föreslog en tröja från Stadiums eget märke SOC. Aningen skeptisk nappade jag med mig den orangea tröjan som försäljaren prisade i höjden och traskade iväg till provrummet. Gissa bara om jag blev snopen häpen då tröjan från SOC både satt bättre och såg bättre ut än Nikes plagg.

Check out the details!
På eftermiddagen, då jag äntligen hittade hem tillbaks, fixade jag tonfisksallad till lunch och kokade en kopp kaffe till efterrätt.



Nu sitter jag och halvsover, lyssnar på X3M och överväger att orka gå till gymmet ännu idag. Puh.

Joopajoo. Sain vihdoinkin eilen lähetettyä opparini ohjaajalleni tarkastusta varten - kello 01:15. Istuin noin myöhään ylhäällä, koska suunnitelin nukkuvani pitkään kun tänään on vapaapäivä ja kaikki. Mutta arvatkaa vaan nukuinko pitkään? No en.
However oli kiva herätä ja tietää, että tänään olisi aikaa hoitaa kaikenlaisia hoitamattomia asioita to do-listalta pois pyörimästä. Olen koko viikon vain ajatellut opparia ja jättänyt kaiken muun oman onnensa nojaan. Vaikka tiedän, että työni ponnahtaa pian bumerangina takaisin, tuntuu silti kuin olisin jo voiton puolella sen kanssa!
Päivällä käväisin kaupungilla hoitamassa asioita ja poikkesin Stadiumiin, kun sähköpostiini tuli ilmoitus siitä, että kantikset saavat tällä hetkellä 25% alennusta ostostensa loppusummasta. Olen jo pitkään metsästänyt ohutta pitkähihaista juoksupaitaa ja sen perässä suuntasin askeleeni Stadiumiin ja merkkiuskollisena tietty Niken osastolle. Innokas myyjä tuli tarjoamaan minulle SOC-merkin vastaavaa paitaa ja otin sen epäluuloisesti, miljoonan Niken paidan ohessa, sovituskoppiin mukaan. Arvatkaa vaan jos jouduin yllättymään kun SOC:n paita osoittautuikin ihan täydelliseksi niin istuvuudeltaan kun ulkonäöltäänkin! Sain totiesti syödä sanani.. Paidassa on lisäksi ihan huippu-yksityiskohdat ja päheä oranssi väri ;)
Lounaaksi väsäsin tänään tonnikalasalaattia ja jälkkäriksi kahvia. Nyt istun puolinukuksissa tässä pöydän ääressä ja emmin, josko jaksaisin hinautua salille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3