onsdag 7 mars 2012

Revelation of something unusual

Som jag redan tidigare avslöjade, så var jag på lördagen med mamma till Jumbo (klik!) och där gjorde jag ett fynd som jag är SÅ nöjd med. Samtidigt är jag litet överraskad över min förtjusning till skjortan, eftersom dess mönster är något HELT annat än jag är van vid, speciellt i mitt eget klädskåp.

Tidigare under vårvintern bloggade jag om vårens trender och konstaterade då att pasteller, marina combon blå-vit-röd, ränder och småblommigt verkar vara hip i vår (liksom de är varje år..). Jag har en minnesbild av att jag redan då kom till slutsatsen att småblommigt ser fint ut på andra, men att det främst påminner om gamla sommargardiner på mig och att jag där med knappast någonsin kommer att äga ett plagg med sådant mönster, hur trendigt det än är.

Men gissa bara hur det sedan gick..?



Shirt Zara, jeans Levi´s, bracelets Snö, watch MK

Jag hamnade visst in på Zara, blev förtjust i en blommig skjorta och var illa tvungen att köpa den. Puh. Blom-virginity lost.

Paljastinkin jo, että käväisin lauantaina mamman kanssa Jumbossa ostoksilla ja että kotiutuin sieltä jotain ihanaa, mutta ah niin eriskummallista.
Postailin jo aikaisemmin kevään tulevista trendeistä, joihin kuuluu tänäkin vuonna hempeät pastellit, seilorimuoti, kukkakuosi sekä raidat. Samalla totesin että kukkakuosi näyttää mielestäni älyttömän hyvältä muiden päällä, mutta että se itselläni muistuttaa lähinnä vanhoista kesäverhoista eikä siis sovi kaappiini alkuunkaan.
No, kuinkas sitten Jumbossa kävikään?
Astelin Zaraan, ihastuin mitä ihanimpaan kukkapaitaan enkä voinut muuta kuin ostaa tuon kaunottaren. Huh, edelleenkin pelottaa tuo kukka-neitsyyden menetys, mutta tulipahan tehtyä.

2 kommentarer:

  1. IHANA paita! Todella hyvä ostos, sopii sinulle nimittäin ihan täydellisesti ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos :) Itselleni kukkakuosi on aina ollut jokseenkin mummomainen, mutta jouduinpa vaihtamaan mielipidettä tämän myötä ;)

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3