fredag 13 januari 2012

Today's the day

Well gott folk, nu har det som jag befarat för hänt: pärlörhängena var borta i morse då jag skulle fixa mig färdig för första skoldagen!

Jag har en svag minnesbild av att jag använt pärlorna tidigare i veckan och har inte tagit av dem t.ex. på gymmet, så de borde ju finnas hemma. Men var? Som tur är inte bostaden större än 36m2, men att finkamma hela området kommer nog redan att ta tid..

I övrigt sitter jag i bussen påväg till skolan - iik! Satt upp väldigt sent igår och skrev på den tidigare nämnda MEGA-uppgiften som jag påbörjade redan för lääänge sedan och har deadline på idag. Förstår inte hur jag skall lyckas skriva mitt examensarbete när denhär uppgiften redan fick mig att närapå riva håret av mig.

Nog angstat - det är ju freeeeedag! Skall senare idag träffa min bästa T och gå på stan en sväng. Så tror jag att jag skall unna mig ett SATC-maraton ikväll.

Nyt se on sitten tapahtunut: helmikorvakorut ovat poissa! Aamulla kun tein lähtöä kouluun en löytänyt niitä mistään, vaikka muistelisin käyttäneeni niitä aikaisemmin viikolla. Eli niiden pitäisi olla jossain meidän 36m2 sisällä..

Mutta joo kouluun olen pitkästä aikaa matkalla. Eilen istuin yömyöhään kirjoittamassa sitä aikaisemmin mainitsemaani MEGA-tehtävää ja revin melkein hiukset päästäni. Miten ihmeessä voin koskaan kirjoittaa sitä opparia?

Päivän hyvä uutinen: on perjantai! Myöhemmin tänään tapaan parhaan T:n ja lähdemme kaupunkikierrokselle. Illalla ajattelin sitten palkita itseni vielä SATC-maratonilla.



2 kommentarer:

  1. Se on kyllä niin tympeetä kun jotain menee hukkaan :/ Itse olen tässä opparia vääntänyt kohta puoli vuotta :P Onneksi loppu jo kuitenkin häämöttää :P

    SvaraRadera
  2. Tiia: nojoo enkä tajua miten voinkaan hävittää jotain kun ei tämä kämppä tosiaan 36m2 isompi ole :D Ooh, ootpa ahkera! Itse alan pian täysipäiväisesti ahkeroimaan jotta saan tuon kamaluuden hoidettua alta pois ;)

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3