tisdag 24 januari 2012

Gettin' a little nervous

Thihihihiiiii, nu är det inte länge kvar så slipper jag denhär snön i en hel vecka!

Många har redan tidigare i veckan frågat om jag har någon resfeber, men jag har bara nekat och varit litet orolig för mig själv - vadå man måste ju alltid vara litet nervös inför en resa! Hah, no worries! Igår kväll då jag lade huvudet på dynan började det plötsligt pirra i magbottnet (och jag kunde pusta ut: jag är normal!).

Och för att jag riktigt vill lyxa till det för mig, traskade jag imorse till Biosalonki på Lappbrinken (klik!) och en timme senare hos duktiga Sini Länsman gick jag med ett leende på läpparna, ett hål i plånboken och sånhärna gömda i läderhandskarna:




Innan det var dags att åka till skolan för att lyssna på seminarier slank jag in via gymmet och tränade armarna och ryggen. 
Hotellet där vi skall bo med E lär ska ha ett gym och jag tänker absolut gå dit för att (åtminstone) kolla in det och funderar över att dra gymskorna med mig t.o.m. - de väger knappt någonting och kunde möjligtvis sporra mig till att t.o.m. utnyttja gymmet. Var inte oroliga - jag tänker inte stressa med motionerandet under resan, men finns det en möjlighet till det borde man ju utnyttja den (speciellt då användningen av gymmet ingår i priset, liksom också frukosten). We´ll see...




Nu skall jag fortsätta packa mina saker. Tandborsten, pyjamasen och passet finns redan i väskan. Däremot funderar jag fortfarande över:
- hur många par långbyxor behöver jag?
- vilka skor skall jag ta med mig?


Jag har förresten skrivit färdigt några inlägg och tajmat in dem (fin funktion på Blogger vet ni!), så inläggen kommer inte in i realtid, men något nytt kommer ni ändå att hitta här under de flesta dagarna.


Wihii, reissu senkun lähenee eikä mun tarvitse kestää lunta viikkoon - woop!
Monet ovat kyselleet jo pitkin viikkoa jos matkakuumetta jo esiintyy, mutta olen reippaasti vain todennut ettei (ja ollut huolissani - ainahan sitä pitää matkakuume olla!). Ei hätiä mitiä. Eilen illalla kun painoin pääni tyynyyn alkoi vatsanpohjassa kutitella kummasti ja siellähän se on - matkakuume! (ja huokaisin helpotuksesta: olen normaali taas!).
Halusin aloittaa reissuunlähdön törsäämällä (loogista kun Suomessa on niin halvat hinnat, eh?) ja suuntasin heti aamusta Biosalonkiin Lapinrinteeseen ja tuntia myöhemmin Sini Länsmanin hellässä hoivassa läksin ulos leveä virne, reikä lompakossa ja kuvassa näkyvät ihanuudet nahkarukkasten sisällä.
Ennen koulua ja seminaareja ehdin vielä salin kautta, jossa treenasin tänään kädet ja selän.
Hotellissa, johon majoitumme En kanssa, on punttisali jonka ajattelin käydä (ainakin) tsekkaamassa ja mietinkin josko salikengät pitäisi pakata reisuun mukaan. Kengät ovat kevyet ja jos ne olisivat mukana saattaisin jopa käyttämään niitä. Mutta ei huolta! En todellakaan aio reissussa stressata liikunnasta (tai sen vähyydestä) ollenkaan, mutta koska salin käyttö on hotellin asiakkaille ilmaista (ihan niinkuin aamupalakin), pitää se mielestäni ainakin käydä katsastamassa.
Huh. Nyt pitäisi jatkaa pakkailua. Hammasharja, pyjama ja passi ovat jo laukussa, mutta mietin edelleen m.m. mitkä kengät pakkaan matkaan, sekä monetko pitkät housut tarvitsen..
Olen btw ajastanut pari postausta tänne tulevaa viikkoa ajatellen, eli postaukset eivät tule reaaliajassa, mutta halusin varmistaa että tänne ilmaantuu jotakin uutta myös lomani aikana :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3