fredag 13 januari 2012

Back to school - thank god for friday!

Oh holy shit så tungt det var att stiga upp imorse när klockan ringde redan 07:36 - jag som under hela veckan tidigast stigit upp 09:30! Men idag var det skolan som kallade..

Cardigan Tiger of Sweden, t-skjorta Filippa K, jeans Levis, klocka Michael Kors, halsband det samma vanliga, örhängen Snö of Sweden

Som sagt ja, idag var det första skoldagen efter jullovet för mig. 3h, nej låt mig rätta, 3 långa timmar och jag var redan påväg att börja klaga om att få gå hem tidigare. Nä-ä vetni jag vet inte mer vad jag skall tänka eller vad som egentligen är en lämplig plats för mig: börja jobba ansvarsfullt och vuxet vill jag inte, gå i skola har jag inte tålamod med och att ens tänka på examensarbetet får mig att hyperventilera och fort där efter deppa.

Efter skolan tog jag en snabb sväng hem och skulle mer än gärna krupit upp på loftet och bara sovit några timmar, men så kom sambon och hans kompis hem och ändrade mina planer (förlåt pojkar för mina vresiga kommentarer! Jag var bara så jädrans trött..). Tankning med äppel och grönt te och så outfit-ombyte och till gymmet.

Idag var det armarnas tur att bli pinade och för första gången på länge kände jag dendär samma "älska att känna musklerna arbeta och se dem darra av ansträngning"-känslan och borta var känslan av trötthet.

Efter gymmet hann jag ännu träffa en f.d.arbetskompis A och gå ett hastigt varv via bådas favorit-varuhus StockmannSokos och alltid lika härliga The Body ShopTrots att A är "några" år äldre än jag och är i ett helt annat skede i livet än jag är hon en mycket kär och viktig person för mig. Jag har aldrig träffat en så älsklig människa som hon!

Fortfortfort sprang jag sedan hem via duschen och så och äntligen träffa min bästaste T - favorittjejen som jag inte träffat på jätte-lång tid! Vi hade redan på förhand bestämt oss för att gå till det omtalade restaurang Kitch på Georgsgatan för att äta - och det var inget dåligt val skall jag avslöja! Men mer om Kitch kommer det litet senare.

För att få en verkligen bra avslutning på fredagen gick vi ännu via Makuuni för att köpa lösgodis. Trots att Makuuni definitivt har det högsta kilopriset på sitt lösgodis köper jag mina sötsaker helst där, eftersom varorna garanterat är färska och utbudet behöver jag knappast säga något om?

Nu skall jag snart hänga upp byket som snurrat färdigt i maskinen och så skall jag kolla utbudet på TV idag. Tilltalar det mig inte, kan jag ju alltid fortsätta på min Sex and the City-maraton ;)

Hittolainen miten koville ottikaan nousta tänään kellon soidessa JO 07:36 ja vieläpä koulun takia! Tänään oli siis eka koulupäiväni joululoman jälkeen ja kylläpä hävetti kun teki mieli jo 1½h jälkeen teki mieli mankua että päästäisiin aikaisemmin kotiin. En kyllä tiedä missä mun oikea paikkani on: oikeisiin ja vastuullisiin töihin en halua, koulunkäynti ei innosta ja opparin vääntäminen aiheuttaa hyperventilointia ja tuskanhikeä.
Koulun jälkeen suuntasin kotiin ja olisi vain tehnyt meili kömpiä parvelle nukkumaan, mutta eiköhän avopuoliso kavereineen pamahtanut paikalle? Taisi mun suunnitelmani muuttua tämän insidentin takia (sori pojat tiuskimiseni - väsytti vaan niin..) ja lähdinkin salille.
Oioioi, pitkästä aikaa koin taas sen "ah, ihanaa"-tunteen kun tunsin käsilihasten oikeasti tekevän töitä ja tärisevän. Minäkö sadomasokisti? Noeikai.
Suoraan salin jälkeen piipahdin vielä suosikki-tavaratalo Stockmannilla, Sokoksessa ja The Body shopissa tapaamassa ihanaa ent. työkaveria A:ta. Vaikka meillä on A:n kanssa ikäeroa jonkin verran ja elämme täysin eri vaiheita on hän silti minulle kovin rakas. En itseasiassa ole koskaan aikaisemmin tavannut yhtä rakastettavaa ja ihanaa ihmistä kuin hän!
Pikapikaa kodin ja suihkun kautta ja uudestaan kaupungille, nyt tapaamaan parasta kaveriani T:tä. Olimme jo etukäteen päättäneet illastaa kehutussa Kitch-raflassa Yrjönkadulla eikä kyllä mönkään mennyt - päinvastoin! Mutta Kitchistä lisää myöhemmin.
Jotta perjantai-ilta olisi täydellinen kävimem vielä hakemassa irttareita Makuunista, josta mieluiten ostan namini vaikka kilohinta nyt pilviä hipookin. Tavara on taatusti tuoretta ja valikoima hehtaariluokkaa.
Nyt lähden ripustamaan pyykkejä ja sitten tarkastan illan TV-tarjonnan. Onneksi SATC-maratonia on vielä jäljellä mikäli ohjelmisto ei tänään miellyttäisikään.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3