tisdag 10 januari 2012

Tuesday in the city


Oh yes och god morgon (eller förmiddag?) gott folk!

Efter en bökig nattsömn fylld med oljud från traktorer som febrilt försöker fixa gatorna snöfria innan morgonrusningen skall jag nu bege mig ut på stan för att uträtta ärenden. Lots of them.

Skall till Stockmann för att returnera en tröja, Akademen för att hämta böckerna jag beställt från bokrean, Sokos för att hämta en hudkräm jag beställt via webhandeln.. Märks det på något sätt att jag inte befunnit mig i stan på en tid? Tacka internet för att man trots långa avstånd ändå kan shoppa, nästan som om man var i stan - klik-klik bara! Thihii.

Imorse hittade jag dessa söta mysbyxor Tintin Style (klik!) och var nära att klicka hem dem, men kom sedan ihåg att jag ju skulle spara pengar.. Hoppsan.

bilden från tintinstyles hemsida


Växeln för att klicka hem grejer enkelt och behändigt via internet tycks ha blivit på; måste nog försöka skärpa mig nu..

Hyvää huomenta (tai aamupäivää?)! Täällä ollaan, kehnosti nukutun yön jälkeen pitäisi pikkuhiljaa lähteä kaupungille asioille - ja niitähän riittää: Stockmannille palauttamaan yksi neule, Akateemiseen hakemaan kirjat kirja-alesta (jotka siis varasin jo etukäteen kätevästi netistä) sekä Sokokselle hakemaan tilaamani kasvovoiteen. Huhhuh, huomaako jotenkin että olen ollut kaukana kaupungista? Onneksi nettikaupat on keksitty - voi kätevästi klikkailla kamaa himaan vaikka olisikin kaukana kaikesta! Hih.
Aamulla erehdyin Tintin Style:n sivuille ja meinasin klikkailla kotia kohti ihanaiset olohousut, mutta havahduin pikkupiruun joka muistutteli minua kuiskaillen että minun piti säästää rahaa.. Hups.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3