lördag 21 januari 2012

The new favourite is found!

Oftast föredrar jag hudvårdsprodukter med en så neutral doft som möjligt, eftersom doftkombinationen av parfym och hudkräm sällan passar 110% ihop. I värsta fall kan två olika dofter, vilka separat doftar himmelskt gott, rent ut sagt stinka då man lägger dem ovanpå varandra.

torsdagen gick jag ett snabbt varv via Kampens köpcentrum efter gymmet för att byta ut en produkt och råkade gå förbi The Body Shop. Före julen gick jag omkring och nosade bland deras hyllor i hopp om att hitta någonting smått och gott och fastnade för deras bodylotion med doften av mango. Priset var ganska saftigt, så jag nöjde mig med att dofta och njuta av den i affären. Självklart tog jag litet av testern och testade hur doften kändes på huden - och var såld. Mmh, så söt och uppiggande!

Så gissa om jag blev överraskad och glad då jag såg att precis min Mango whip body lotion fanns där bland rea-produkterna! Det tog mig exakt 1 sekund att fatta beslutet, ta en flaska och gå till kassan med den. Kär, kär, kär.

Lycka är små ting och denna underbara hudkräm har visat sig vara en sådan: doften är lätt och behaglig, passligt söt och håller länge och konsistensen är lätt, men fuktande. Visserligen använder jag inte någon parfym tillsammans med den, men det behövs inte heller - doften av mango är redan härlig i sig!




Kävin jo ennen joulua nuuhkimassa The Body Shopissa kaikkia ihania vartalovoiteita ja menetin sydämeni täydellisesti tälle Mango Whip Body Lotionille. Pihiys kuitenkin iski, enkä raaskinut ostaa putelia vaan tyydyin nauttimaan testerin tuomasta tuoksusta, jota sivelin hartaasti kuiville käsilleni.
Yleensä suosin tuoksuttomia vartalovoiteita, koska yhdistelmä hajuvesi-tuoksuva vartalovoide harvoin sopii täydellisesti yhteen. Valitettavan usein kaksi täydellistä tuoksua voi muuttua mitä kamalimmaksi comboksi kun ne yhdistää.
Käväisin torstaina salin jälkeen Kampin kauppakeskuksessa vaihtamassa yhden tuotteen ja kävelin sattumalta The Body Shopin ohi. Arvatkaa vaan minkä reaktion ale-pöytä, jossa juuri tämä kyseinen mangontuoksuinen voide oli, herätti minussa? Kesti tasan sekunnin että nappasin pullon käteeni ja kiikutin kassalle. Ah, rakkautta ja vielä alennuksella!
Ilo on joskus kiinni pienestä ja tämä vartalovoide on siitä oiva esimerkki - nykyään jätän hajuveden suosiolla pulloonsa ja voitelen tällä ihoni. Tuoksu on sopivan kevyt ja makea ja pysyy iholla pitkään, eikä kevyessä koostumuksessakaan ole valittamista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3