måndag 2 januari 2012

Ah, my day off!

En bättre början på året kan jag knappt tänka mig: en sjudundrande nyårsfest med ett gäng nya och gamla kompisar, sambon och (alldeles för) mycket alkohol. Ja, detdär med alkohol vill jag absolut inte rekommendera för någon, men eftersom jag är myndig så gör jag vad jag vill och skäms inte för det jag gjort ett dugg (men det märks visst att ett litet hälsovårdar-samvete sitter och viskar på min axel?). Det sägs visst att ett tecken på att man druckit för mycket är då man själv har ångest efter en fuktig kväll (men hey tassen upp den som aldrig tänkt den klassiska tanken "never ever again" en söndagsmorgon).

Så ja gårdagen gick mer eller mindre åt till att sova: först på dagen några timmar på soffan och senare hemma i egen säng mellan kl 20 och 21. Det senare visade sig inte vara ett så smart drag, men mitt huvud höll på att explodera p.g.a. århundradets huvudvärk (vilken antagligen berodde, såsom också värken i höfterna, på att jag föregående natt sovit på endast en lurvig vardagsrumsmatta under matbordet med sambon. Mysigt och bekvämt, påriktigt!). Före kvällssömnen gick jag faktiskt ut på en lugn 1h promenad i mörkret och det skulle jag nog kunna rekommendera för alla dem som någon gång tagit en för mycket: frisk luft gör i alla fall susen för mig, likasom en sallad i stället för hangover-pizza!

Idag åkte jag med storasyster och barnen till Borgå. Själv fyndade jag billig hårspray och schampo i reseformat (utlandsresan närmar sig, iik!) på Sokos, en svart topp av märket Soaked in luxury från Ebba lifestyle, samt en vit tunika och ett par söta vita stickade handledsvärmare från Lindex.



I övrigt har jag varit på en rask joggingtur á 30 minuter, samt spenderat dagen i all sköns ro framför datorn och skulle precis börja kolla på tv-serier på webben,  men p.g.a. elavbrott slopade jag tanken. Great. Känns som om man lever u ett jäkla u-land då elavbrotten kommer: hata hata hata.

Edit: elektriciteten är tillbaks, men jag tror ödet tycker att jag surfat tillräckligt för idag, så jag återgår till min pocketbok Bedragen av Katerina Janouch.

Siis en edelleenkään voi kuvitella parempaa alkua vuodelle kuin tämä: mitä parhaimmat uuden vuoden bileet kera uusien ja vanhojen ystävien sekä poikaystävän ja (valitettavan) suuren alkoholimäärän kanssa. En missään nimessä halua suositella kenellekään alkoholinkäyttöä, mutta koska itse olen täysi-ikäinen en näe sen satunnaisessa käytössä mitään vikaa (vaikka kai tästä paistaa läpi että pieni terveydenhoitaja-piru istuu olallani ja kuiskuttelee omatunnontuskista?).
Eilinen meni siis nukkuessa, vaikka illalla onnistuin jopa roudaamaan itseni tunnin rauhalliselle kävelylle. Raitista ilmaa ja salaattia voin sen sijaan suositella kaikille, jotka joskus ovat juoneet sen yhden liikaa!
Tänään mulla oli töistä vapaapäivä, joten lähdin isosiskon ja hänen lastensa kanssa Porvooseen. Itse ostin matkakokoisia hiustuotteita (iik, matka lähenee!), mustan topin Soaked in Luxury-merkkiä Style by Ebba-liikkeestä sekä nätit känsikkäät ja valkoisen tunikan.
Aamupäivästä kävin jopa reippaalla 30 minuutin juoksulenkillä ja loppupäivän olen hengaillut koneen ääressä. Koska sähköt tuntuvat vilkkuvan täällä landella nyt vähän väliä, aion suosiolla jatkaa iltaani kera uuden pokkarini: Bedragen (eli Petetty) kirjailijalta nimeltä Caterina Janouch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3