torsdag 19 januari 2012

F-f-f-freezing

Kom bara en hastig sväng här förbi för att konstatera (och informera er som inte vet eller som lyckligtvis får vara inomhus hela dagen) att det är kallt!

Jag har inte på länge sett sådana mängder snö som i morse då jag plumsade iväg till bussen. Snyggt nog såg jag bara baklyktorna på bussen, viskade f*cker för mig själv och tog metron i stället.

Lyckades inte igen heller igår kväll somna i tid, utan låg vaken och stirrade i taket. Som tur har min kropp på något underligt vis vant sig vid litet mindre sömn, så jag orkar relativt bra med 7h nattsömn.

Kroppen påminner mig fortfarande om det tunga passet som jag körde på tisdagen på gymmet: benen känns som kokt spaghetti och vaderna värker. Ugh. Borde satsa på att tänga rejält ikväll.


Nu på ett möte för skolan.

Tulin vaan pikaisesti tänne manaamaan tätä mieletöntä kylmyyttä ja lumimäärää (onneksi olkoon te, jotka saatte oleskella koko päivän sisätiloissa vaan!). 
En taas vaihteeksikaan saanut eilen illalla unen päästä heti kiinni, vaan makasin kattoon tuijotellen pitkä tovin ja mietiskelin kaikenlaista. Onneksi kroppani on tottunut vähempään unimäärään, joten jaksan yllättävän hyvin nyt jopa 7h unella.
Tiistain rankka jalka-treeni painaa edelleen päälle ja jalat ovat kuni keitettyä spagettia. Pitäisi venyytellä tänään oikein kunnolla..
Ja nyt koulun puolesta kokoukseen. 

2 kommentarer:

  1. Kom igen! Int har det ju varit kallt idag, typ -1. Mängden snö skulle jag förstå om du skulle ha nåt att klaga på, men inte på kölden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet - konstatera själv också att det ju knappt är minusgrader ute, men ändå har denhär dagen känts som den kallaste denhär veckan! Och jo, för MYCKET snö har vi oxå ;)

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3