tisdag 10 januari 2012

Be realistic!

Inspirerad av min visa storasyster som alltid tänker så realistiskt om saker och ting (och får mig att känna mig som en äkta materialist) plockade jag ihop ett realistiskt kollage med plagg för kalla dagar likt dessa vi nu råkat ut för. Själv avskyr jag att frysa som pesten och klär mig mer än gärna i min tjocka fleecefodrade vinterjacka från Henri Lloyd, halsduk från Mulberry, vantar som mamma stickat, en vit tofsmössa från CTRL samt UGGs, läderstövlar eller eskimoskor från Columbia. Och yllesockor! Eftersom min hud är känslig glömmer jag inte heller att skydda den med en fet kräm, vilken får absorbera ordentligt innan jag beger mig ut.

bilderna från Polyvore



Viisaan isosiskoni inspiroimana, joka aina ajattelee kaikkea niin järkevästi (ja saa minut tuntemaan itseni tosi turhamaiseksi..) päätin tehdä enemmän todentuntuisen kollaasin tavaroista joista on hyötyä kylminä pakkaspäivinä.
Itse vihaan palelemista yli kaiken, joten pukeudun enemmän kuin mielelläni paksuun fleecevuorattuun Henri Lloyd-takkiin, kiedon Mulberryn huivin kaulan ympärille, vedän valkoisen CTRL-merkkisen tupsupipon päähän, äitin kutomat lapaset käteen ja joko UGG:it, nahkasaappaat tai Columbian eskimokengät jalkaan. Villasukkia unohtamatta! Ja koska ihoni on herkkä muistan myöskin suojata sen paksulla voiteella, joka saa imeytyä kunnolla ennen uloslähtöä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3