onsdag 28 december 2011

What a day


Nä-ä, vet ni - att jobba är tungt!

Igår morse vaknade jag gladeligen redan kl 5, bökade en stund bland lakanen och bara njöt av att se ljuset från taklampan i vardagsrummet och av att elektriciteten äntligen kommit tillbaks. Steg upp och hade ätit frukost redan kl. 8 och började sedan surfa runt bland alla härliga rea-försäljningar, vilka jag tyvärr inte kommer åt på annat sätt än via webben eftersom jag har kvällstur på jobbet och ids inte stressa iväg till stan och titta på klockan med 5 minuters mellanrum och veta att jag snart måste lämna härligheten för att komma i tid till jobbet.

Kvällsturen igår började hur som helst (för) lugnt och bra, men fick snart ett dramatiskt inslag och höjde stressometern hos oss sköterskor från 0-10. Som tur slutade allting väl och vi hann precis få allt gjort innan nattsköterskorna kom och tog över. Som en vrålhungrig zombie satt jag vid matbordet och lyckades få mig i säng först när klockan närmade sig midnatt.
Som tur hade jag satt väckarklockan på igår - annars skulle jag väl fortfarande ligga och snarka sött! Korsryggen skriker hosianna efter allt lyftande av tunga patienter igår och jag hoppas verkligen att dagens kvällstur kommer att bli mindre dramatisk.
Med ryggont brukar springandet inte gå så bra, så jag tror att jag får nöja mig med att promenera idag. Solen lyser så fint och jag vill definitivt suga åt mig de få solstrålar som jag bara kan komma åt, så jag borde väl sluta uggla här framför datorn.

Jag vill ändå passa på att tipsa om två rea-försäljningar där jag fyndat mycket intressant och till bra priser!

Sokos Emotion reaförsäljning med frakt till närmaste postkontor för 1 euro! Härifrån skulle jag kunna tänka mig att beställa hudkrämer av mycket bra kvalité från Clinique och Biotherm, samt deodorant från Biotherm.

Kolla också in Stockmanns reaförsäljning med frakt till varuhusen för 0€! Härifrån klickar jag hem tröjor från Tiger of Sweden och en hel hög med skjortor, både för vardag och litet festligare bruk, lockar...




bilderna lånade från Sokos.fi och Stockmann.com

 Hohhojjaa - työnteko on tiiättekö raskasta!
Eilenhän heräilin jo 5-aikaan ja hetken pyöriskeltyäni nousin ylös ja olo oli mitä pirtein! Iltavuoro, joka alkoi lupaavan rauhallisesti, saikin valitettavasti dramaattisen käänteen ja sai stressimittarit pomppaamaan kaakkoon. No, loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta uni ei tullut minulla kotona kuin vasta puolen yön aikoihin a) kurnivan nälän, b) stressihormonien myllerryksen takia. Onneksi olin tajunnut laittaa herätyskellon soimaan - muuten olisin varmaan vieläkin unten mailla! Alaselkä huutaa hoosiannaa eilisten (epä-ergonomisten) raskaiden potilaiden nostelusta, joten taidan tyytyä tänään kävelylenkkiin juoksun sijaan. Juoksu kyllä on mulle se rakkain laji, mutten usko että selkä tykkää kovin hyvää jos lähden tuonne asvaltille pomppimaan vanhat lenkkarini jalassa (joissa siis geelivaimennukset on jo parhaat päivänsä nähneet..).
Haluan hei silti vielä vinkata noista ihanista ale-myynneistä, joihin itse osallistun lähinnä nettiputiikkien kautta: en viitsi lähteä kaupunkiin ale-shoppailemaan, jos joudun koko ajan kyttäämään kelloa ja miettimään että kohta on taas pakko lähteä töihin enkä saa rauhassa katsella juttuja ja hypistellä.
Itse tilaisin ehdottomasti Sokosen nettiputiikista kasvovoiteen joko Cliniquelta tai Biothermilta, mahdollisesti myös sen Biothermin loistavan deodorantin! Stockmannilta taas hyvälaatuisia neuleita sekä erilaisia paitoja, niin arkeen kuin vähän juhlavampiinkin tilaisuuksiin. Sokokselta saa muuten postarit tällä hetkellä lähimpään postikonttoriin hintaan 1€ ja Stockalta tavaratalosta noudettaessa postikuluitta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3