onsdag 7 december 2011

En day off

Denhär dagen har varit onormal, eftersom jag skippat all träning - orkade helt enkelt inte.

Dagens rådgivning var ganska stressig och patientfylld, vilket tidvis fick mina nerver att spricka upp. Jag gillar barnen och mammorna, men att hela tiden ha bråttom och liksom känna hur någon (läs: klockan) flämtar en i nacken får mig att känna mig obekväm. Att saker och ting dessutom inte går som man tänkt sig får mig att bli ännu nervösare och om hela coktailen ännu toppas med litet klagomål och ursäkter är det kört. Sorry, men även jag har mina gränser.

Som tur är lyckas jag svänga mitt humör i båda riktningarna och humoristiska föräldrar kombinerat med leende barn får mig när som helst att åter tycka att jobbet är roligt och givande. Att jag dessutom märker hur jag mer och mer kommer ihåg och kan svara på föräldrarnas frågor och funderingar bekräftar att dessa 3½ veckor inte gått helt i spillo.


Eftermiddagens kaffestund avnjöt jag långsamt och länge sittandes med fötterna, iklädda tjocka grå yllesockor, på soffan i fåtöljen från Ikea och stirrade i väggen och njöt av tystnaden: jag älskar verkligen vår lilla lägenhet och dess inredning, också om en del detaljer fortfarande är under construction (vadå vem bryr sig om några golvlister?). Skulle jag våga borra ett hål i väggen skulle jag hänga upp en tavla som beskriver det jag ändå uppskattar mest:


bilden från Google



På kvällen strosade jag runt på Zara, Gina Tricot och Stockmann tillsammans med tjejkompisen P. Doftade bl.a. på parfymen Chanel Chance, vilken jag läst mycket positivt om. 

bilden från Google

I min smak är doften dock för kraftig. Lätta, söta och absolut citrus-fria dofter faller betydligt bättre i min smak och som tur är utbudet av parfymer ENORMT så att alla säkert kan hitta en doft som de gillar och som passar dem. Det gäller bara att orka nosa sig igenom alla miljontals små flaskor.. Vad får er förresten att dofta på en parfym? Reklamen? Flaskan? Rekommendationer från kompisar..?


Farkkur Levi´s, ylletygsjacka Your Face, tubhalsduk stickad av bästa tjejkompisens moster, stövlar Clarks

Fyndade en partyklänning på Zara och en satintopp på Promod. Klänningen tvekade jag redan med i butiken och bestämde mig - hör och häpna - att returnera den: jag kommer helt enkelt inte att ha användning för den sen heller.

Oj, så skönt. Endast två arbetsdagar kvar och så är det veckoslut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3