fredag 2 december 2011

Inledning till geni-världen..?

Jag har länge och väl försökt skapa någon form av ett fotokollage som skulle fungera som min julklappsönskelista, men utan att lyckas.

Därför slänger jag bollen till er: har ni någon erfarenhet av att göra fotokollage och kan ni i så fall rekommendera något (gärna gratis) program som är idiotsäkert och enkelt att använda? Jag har laddat ner Picasa, Adobe Photoshop Premiere 8. och Photoscape och har lyckats skrapa på ytan i att göra kollage, men har ändå inte fått det och se ut som jag vill.
Mina krav är inte höga: jag vill lära mig att göra enkla kollage med bilder som jag tagit själv eller lånat från någon annans sajt, flytta och vrida på dem, vid behov fixa färgerna en aning, samt lägga till texter på kollagen. Det låter juenkelt och gissa hur oteknisk jag känner mig när jag inte lyckas ändå..

Här under laddar jag i alla fall upp mitt senaste desperata försök till kollage som jag gjort med Photoscape.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3