tisdag 27 december 2011

The day after Christmas

Thank God att julhelgen så småningom börjar vara förbi; all dendär enorma mängden mat gör mig galen! I år har jag haft pippi på mammans hemgjorda kålrotslåda och jag har vräkt i mig med gott samvete av den härligt söta massan, men nu börjar det vara nog.

Igår drog en häftig storm över södra Finland (ifall ni inte märkte det?) och det medförde elavbrott hos föräldrarna. Enligt tradition skulle andra halvan av feta släkten trots det samlas runt middagsbordet och i brist på el lagades jullådorna i vedspisen hos min syster och det övriga kokades på platta över en gasflaska - snacka om att vara kreativ! Själv deltog jag altså inte i matlagningen, utan låg och sov tills eftermiddagen hos sambons föräldrar eftersom vi, också enligt tradition, var på den lokala krogen tillsammans med en stor skara bekanta och halvbekanta och firade juldagen.
Irritationen började så småningom öka och öka i mig då jag insåg att strömgubbarna fortfarande inte lyckats fixa elledningarna och jag således tvingades vara utan belysning, dator och 3G-nät hela kvällen. Nåja, eftersom det inte fanns något bättre att göra gick jag och lade mig redan före kl 22 - hör och häpna!

Imorse när jag vaknade kl 5 till att pappa gick till nedrevåningen märkte jag att strömmen till min stora förtjusning kommit tillbaks! Visst kändes det aningen nördigt, men jag knäppte direkt på datorn och började surfa runt bland alla nätbutikers rea-försäljningar.

Och eftersom jag steg upp tidigt i morse (min kropp tycks inte klara av mer än 8h sömn) hann jag ut på drygt 5 km springlänk innan det var dags att dra iväg på jobb. På mig hade jag en mycket uppskattad och efterlängtad julklapp:




Vindtäta springleggings från Nike! Oj så sköna och varma de var att ha på sig jämfört med de tunn-tunna tightsen som jag annars sprungit året om med. Byxorna är aningen (för) varma att ha på sig nu när det är så varmt ute, men de andas bra trots windstopper-materialet, så de gick riktigt bra att ha.

Nuuu blir det just bråttom, off to work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3