lördag 10 december 2011

Edit: guess what?

Mmh, någon som känner mig väl kanske redan vet hur det sedan gick?



bilden från Google

Jag åt en rejäl hög Julia, en Marianne och gick ut.

Direkt efter att ha klickat in inlägget här före, bestämde jag mig för att trotsa vädret och sticka ut. Dagens outfit bestod av byxor och jacka i gore-tex-material, där under spring-leggings från Nike samt en tunn fleece-tröja som mamma sytt. Tyvärr äger jag inga vattentäta skor eller vantar, så både tår och fingrar simmade bland vattenmassorna i mina gamla skor och fingervantar, men i övrigt hölls jag faktiskt torr! Att springa i motvind kändes allt annat än smaskens, men jag tänkte bara "några meter till och så kan jag svänga om" - för i medvind piskade ju ingen vind eller is-slask i ansiktet och springandet kändes riktigt bra!

Såhär efteråt tänkt: jag är nog inte smart (men det visste jag ju redan) när jag pinade ut mig själv i slaskyran, men det var obeskrivligt skönt att komma in, dra av sig de våta kläderna och göra litet muskelövningar och stretcha på den tjocka mattan i salen. En varm dusch, med Goldwells färgande mousse i håret och en kopp kaffe senare känns det riktigt skönt att jag trotsade naturen och gick ut.


bilden från Google

Jaa, kuinkas sitten kävikään?

Vedin ison kasallisen Julioita, Mariannen napaani ja tein päätöksen: ulos!

Heti edellisen postauksen lähetettyäni päätin lähteä ulos, säästä viis. Päivän asu koostui goretex-takista ja -housuista, Niken juoksuleggareista ja äitin tekemästä fleecepuserosta. Harmikseni en omista vedenpitäviä juoksukenkiä enkä sormikkaita, joten varpaat ja sormet suurinpiirtein uiskentelivat omissa oloissaan, mutta muuten pysyin jopa kuivana. Vastatuuleen loskasateessa juokseminen ei tuntunut kovinkaan fiksulta idealta, mutta psyykkasin vain itseäni että "vielä pari metriä ja sitten voin jo kääntyä" - ja hei! Myötätuuleen juokseminen tuntuikin jo paljon paremmalta!

Kotiin palattuani oli taivaallista heittää märät kamat syrjään, tehdä vähän lihasliikkeitä ja venytellä salin paksulla matolla. Kaiken kruunasi lämmin suihku, Goldwellin sävyttävä vaahto ja kupillinen kahvia. Eipä näin jälkeenpäin tunnu yhtään tyhmemmältä, vaikka kävinkin rämpimässä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3