tisdag 20 december 2011

My first christmas present

Inspirerad av bl.a. Char and the city (en av mina absoluta favorit-bloggar) bestämde jag mig för att ge min första julklapp för i år. Jag blev förvarnad om att köandet kan räcka upp till 45min, men bestämde mig ändå för att stanna för den goda sakens skull.
Härmed slänger jag bollen till er: behovet av blod är stort under julhelgen och man vet aldrig vem som står till nästa i kö och verkligen behöver blod. Kolla FRK:s Blodtjänst och testa om du är lämplig som donator. Att donera blod tar inte så länge och dessutom får man gratis kaffe, saft och smörgås, samt en bra fiilis!

Päätin yhden suosikki-bloggaajani Char and the cityn innoittamana antaa tänään ensimmäisen joululahjani. Jopa 45min pitkä jonotusaika ei estä minua (tosin vielä Hb-mittausta odotellessa, joka voi laittaa kapuloita rattaisiini) ja haluankin haastaa teidät nyt tässä odotellessani: joulun pyhinä veren tarve kasvaa, eikä sitä koskaan voi tietää etukäteen kuka sitä seuraavaksi tarvitsee. Itse luovutus ei kestä kauaa ja saahan täältä hyvän mielen lisäksi kahvia, mehua ja sämpylää! Tsekkaa SPR:n Verenluovutus-info ja testaa sovitko luovuttajaksi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3