söndag 18 december 2011

Breakfast-tip!

Söndagens morgonmål

Ca ½ burk kvarg (jag hade Valio pehmeä)
½ dl mjölk
½ dl havregryn (jag hade Luomu)
1-2 msk kli (jag hade havrekli)
frön, hackade nötter (jag hade valnötter, cashewnötter, krossade linfrön)
Fruktpuré, tärnade frukter, bär -  you name it!

Blanda ihop kvargen och mjölken, tillsätt gryn och kli och ställ i kylskåp för ca 5-10 min för att svälla.
Sedan är det bara att tillägga nötterna, fröna och bär eller frukt. Själv hällde jag ½ burk Hedelmäinen-fruktpuré ovanpå och smaskade i mig med god aptit - omnom!



Sunnuntain aamupala

noin ½ purkkia rahkaa (itselläni Valion Pehmeä)
½ dl maitoa
½ dl kaurahiutaleita
1-2 rkl leseitä
pähkinöitä, siemeniä
pilkottuja hedelmiä, hedelmäsosetta, marjoja

Sekoita ensin maito ja rahka, lisää sitten hiutaleet ja leseet ja nosta jääkaappiin turpoamaan n 5-10 min. Sitten lisäät vain loput ainekset ja avot! Itse käytin Hedelmäinen-lasten hedelmäsosetta ja hyvää oli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3