torsdag 15 december 2011

Momomoorniing!

Trots att det kan kännas SÅ motvilligt att stiga upp tidigt på morgonen då väckarklockan ringer, så kan jag inte tänka mig en bättre början på dagen än att stiga upp "i tid". Man hinner ju göra mycket mer och kan på så vis vara nöjd med sig själv. Löjliga mängder kaffe kan förstås behövas för att man skall orka hållas pigg hela dagen lång, men flera forskningar visar ju att kaffe egentligen är rena rama hälsodrycken! Kolla in t.ex. Kahvi.net klik klik!) och läs och lär!

Idag har jag redan hunnit vara på ett hembesök i Kronohagen, granskat en söt liten 11 dygn gammal tjej, fått mega-inspiration att få inreda en lägenhet efter att ha sett familjens fina lya, samt promenerat hem i det piskande regnet, kommit hem och fått dra av mig de våta kläderna och hoppa i myskläderna i stället. Och nu skall jag påbörja en MEGA-stor skoluppgift, vilken jag borde ha börjat på för länge sedan, men som jag bara inte orkat eller haft lust. Nåja, detdär med lust och vilja saknas nog fortfarande, men ett måste börjar så småningom tränga sig in i min hjärna, så jag tänkte passa på att vara effektiv nu innan jag skall dra vidare till läkaren, butiken, familjeförberedelsekurs...

Hälsningar från framför-datorn-ifrån!


Vaikkei se kivalta tunnukaan, niin en voi kuvitella parempaa alkua päivälle kuin aikainen ylösnouseminen, koska silloin ehtii ja saa paljon aikaiseksi (toivon mukaan..) päivän aikana!
Tänä aamuna olen jo ehtinyt pyörähtää Krunikassa kotikäynnillä, tarkastanut suloisen 11 päivää vanhan tytön, saanut mielettömän sisustusinnon perheen kämpän nähtyäni, kävellyt vesisateessa kotiin, heittänyt märät vaatteet kuivumaan ja vetänyt oloasun päälle. Ja mitä seuraavaksi? No koulutehtäviä tietty! Mulla on JÄTTI-kokoinen tehtävä joka pitäisi saada tehtyä, joka on ollut tiedossani jo pitkään, mutta jota en vaan ole viitsinyt tai ehtinyt tehdä. No, ei sitä halua ja intoa tekemiseen oikein vieläkään löydy, mutta yritänpäs nyt olla tunnollinen ja käyttää aikani tehokkaasti ennenkuin lähden uudestaan ulos sateeseen asioille, m.m. lääkäriin, kauppaan, perhevalmennukseen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3