måndag 5 december 2011

Ai caramba!

Är det bara jag eller tycker någon annan också att helg mitt i veckan är något som skulle få infalla betydligt oftare än det gör i år? Det känns så ofantligt skönt att få sova länge imorgon och inte behöva göra någonting om man inte orkar - det är ju självständighetsdag och då får man väl leva enligt sin egen vilja?

Idag har jag jobbat såpass självständigt på rådgivningen att min handledare endast kom och kollade då 10 minuter av mottagningstiden återstod. Trots att jag haft en hel del fördomar om rådgivningsverksamheten och har i smyg intalat mig att det nog inte är "min grej", måste jag nu erkänna att jag haft fel, i alla fall delvis: jag trivdes jätte-bra idag på praktiken och fick en liten glimt av en känsla om att veta vad jag talar om och vara proffs. Visst har jag fortfarande svårigheter med SF-mått (läs på vanligt språk: hur stor magen är) och med svar på mammorsnas kluriga frågor. Efter att ha analyserat dagens patienter en stund konstaterade jag att vi endast hade en barnpatient (en 5 månader gammal pojke som gallskrek då jag vaccinerade honom, stackarn. Han kommer att hata mig) och resten mammor. Jag gillar nog barnen, men det blir betydligt stressigare att försöka hinna med i tidtabellen t.ex. då man gör de tidskrävande 4- och 5-årsgranskningarna.

Efter jobbet tankade jag kaffe, äppel och dunder-bra musik hemma och drog sedan mot gymmet. Passade på att träna knäböj (eller vad heter kyykky på svenska?), först med båda och sen med vardera benet. Så pausade jag och deltog i Core-passet, där fokus låg på korsetten (ryggen och magen) och avslutade sedan på gymmet med att träna loitontajat, lähentäjät och gluteus (altså rumpan). Det känns faktiskt riktigt roligt att variera träningen genom att gå på gym i stället för passen efter 1½ års paus. Dock märker jag att jag inte längre känner detdär samma suget efter att pina musklerna på gymmet som tidigare, men jag vet att det beror på att min muskelstyrka är så as-dålig jämfört med tidigare. Vadå vem vill träna när man märker att man inte orkar så mycket som man vill? I know, tålamod, tålamod och tålamod är allt som behövs.

Nu sitter jag och bläddrar bland sånhärna, vad tycker ni?

bilderna från Asos

Det kittlar i fingrarna att skicka iväg en beställning på en klänning för nyåret och likt skatan gillar jag ju allt som glittrar..

4 kommentarer:

  1. Alltså du kan int mena att du tror att du behöver en ny klänning igen? Vet du om att det finns tvättmaskiner och att man kan använda samma plagg flere än en gång? ;)

    Du borde annars få post på onsdag, för vi skickade iväg det med postiljonen idag (vi som bor på landet och har det så lyxigt att vi inte ens behöver uppsöka en stor gul postlåda för att posta nånting, det räcker med att lämna det i egen låda, så tar postiljonen det med sig)

    SvaraRadera
  2. Ansku: nå höh, såklart man kan använda samma plagg flera gånger, men med flera plagg får man mer variation ;)
    Wilma e nog huisig: jag tänkte int ens på att hon verkligen sku rita nånting så nu väntar jag med iver på posteljonen imorgon (:

    SvaraRadera
  3. i think that those bling dresses would look great on new years eve!

    SvaraRadera
  4. Minna.K: kiitos, täysin samaa mieltä :) kumpikampi vaan kivempi..

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3