onsdag 14 december 2011

Fashionistas, check this!

Nu har jag riktigt goda nyheter för alla som gillar snygga kläder till ett förmånligt pris: Roxie på Kalevagatan (klik klik)!



Efter att ha läst om klädbutiken på Xenias blogg (klik klik) blev jag nyfiken på att kolla in deras utbud, eftersom jag så småningom börjar bli trött på att köpa kläder i de stora kedjornas butiker - man kan vara nästan 100% säker på att någon har en likadan klänning/topp då man går på fest. Egendomligt? Not. Prisklassen är förmånlig: priset på alla plagg ligger mellan 20 och 100 euro och plaggen importeras från England.

Direkt när jag steg innanför dörren kände jag mig välkommen: ägaren Susanna berättade öppet om Roxies koncept och hur hon startat butiken. Samtidigt visade hon upp utbudet av paljettklänningar, leopardmönstrade festtoppar och glitter och plockade fram lämpliga storlekar åt mig.



Nedför den smala spiraltrappan och ett otroligt utbud av klänningar (både stiliga, mer klassiska och party-aktiga), fejk-fur-västar och stiliga jackor stod framför mig. Klänning efter klänning plockade jag både mina och Susannas händer fulla och trängde in mig i omklädningsrummet.


Jag hade, som vanligt, svårt att bestämma mig för vilken klänning som passade bäst, men Susanna gjorde sitt bästa för att hitta på olika tillfällen då jag skulle ha anvädning för klänningarna, samt hur jag skulle kunna styla om klänningarna med olika acessoarer.

Med mig hem i en stilig papperspåse bar jag - ja, gissa vad?


Jag rekommenderar varmt Roxie (klik klik) för alla som önskar ha en klänning eller topp, vars identiska tvilling inte kommer emot vid varje gathörn, otroligt bra kundservice och förmånliga priser.

Fashionistat, hoi ja huomio!


Luettuani Xenian blogista (klik klik!) uudesta omaperäisestä vaatekauppa Roxiesta Kalevankadulla (klik klik!) päätin suunnata nokkani sinne tsekkaamaan tarjonnan. Alan olemaan lopen kyllästynyt ostamaan vaatteeni suuremmista ketjuliikkeistä, sillä ne ylläni voin olla satavarma että samanlainen mekko tai toppi seisoo vieressäni juhlissa valokuvassa vieressäni tai baarissa pomppii takanani. Hintataso on edullinen - kaikki hinnat liikkuvat 20-100 euron välillä ja vaatteet tuodaan Iso-Britanniasta ja ainoastaan yksi erä kustakin tuotteesta kotiutetaan (eli kaikilla baarissa hyörivillä tytöillä ei taatusti ole sitä samaa mekkoa kuin sulla, jes!)


Roxiessa minut vastaanotti omistaja Susanna, joka otti minut avosylin vastaan ja kertoili liikkeen toiminnasta, ideasta ja auttoi minua samalla valkkaamaan yläkerrasta, jossa roikkui rekeissä mitä makeimipia paljettimekkoja, leoparditoppeja ja glitteri-juttuja, sopivia vaatteita.


Alakerrasta löytyi feikki-turkisliivejä, mekkoja joka tilanteeseen (klassisia, laskostettuja, coctail-mekkoja - you name it) sekä tyylikkäitä jakkuja. Minut valtasi valinnanvaikeus ja rahtasinkin pukukoppiin Susannan avulla puolet liikkeen valikoimasta ja auta armias kun yritin valita niiden ihanuuksien joukosta sitä parhainta.


No, kotiutinhan sieltä sitten lopuksi.. Jaa, arvaatteko?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3